Paddlingswiki

Ett nytt projekt har startat:

http://www.paddlingswiki.se

Principen är:
Alla som har någon information/kunskap när det gäller
paddling har möjlighet att bidra med denna.

/Göran Sterning
(som inte ligger bakom sidan. Jag tycker bara det
skall bli intressant att se om Sveriges paddlare
kan bygga en databas. Kanske kan en del av det som gick
förlorat när Arnström lade ner komma med i wikin?)

En wiki är alldrig bättre än det material användarna lägger upp så se till att lägga upp det ni har. Antar att Arnström har en del material som skulle kunna doneras och jag vet att det finns fler som har bra grejer en wiki är chansen för alla att skriva om det som ligger dem närmast om hjärtat. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

//Siven

Skall se om jag har kvar några textfragment på min dator som är lämpliga att donera.

Skulle vara bra ifall kanotförbundet visar framfötterna med bra instruktioner om träning och teknik. Att enbart förlita sig på att kanotklubbar skall stå för rekryteringen är en väldigt ålderdomlig syn.

Även återförsäljare och tillverkare har tillfälle att marknadsföra sitt koncept. Alla entusiastsajter "marknadsför" sitt koncept, så jag ser inget fel i att tillverkare och återförsäljare bidrar med sin syn på tillvaron i en Wiki.

Jag har redan börjat lite smått men timmarna på dygnet är något begränsade

fast det är klart jag känner mig mer som en entusiast

vad gäller träning så har förbundet tagit fram riktlinjer men de är för den som vill bli olympisk medaljör

//Magnus

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg