Fjällvandrade/paddlade en vecka kring Rogen/Femundamarka med denna lilla farkost från Alpacka Raft (Avanza hyr ut dem i Sverige). Väger bara 2.7 kg, så med paddel och flytväst var det mindre än 5 kgs extravikt. Mycket smidigt/trevligt att kunna välja när man ska vandra och när man ska paddla - spec. i ett område som Rogen/Femundamarka, som ju har fantastiska vandrings- och paddlingsområden.
Väven är mkt tålig - tydligen används dessa gummibåtar mkt för forsränning - men eftersom systemet inte har ngn redundans så höll jag mig inom sim-/sprattelavstånd från stranden. Jag skulle t.ex. inte paddla rakt över Rogensjön med denna. I medvind/-sjö och vinden/sjön låringsvis funkar det mkt bra, men i motsjö/-vind går det inget vidare.
/Mats
Väven är mkt tålig - tydligen används dessa gummibåtar mkt för forsränning - men eftersom systemet inte har ngn redundans så höll jag mig inom sim-/sprattelavstånd från stranden. Jag skulle t.ex. inte paddla rakt över Rogensjön med denna. I medvind/-sjö och vinden/sjön låringsvis funkar det mkt bra, men i motsjö/-vind går det inget vidare.
/Mats