Jag har börjat sondera terrängen för en längre vildmarkspaddling, gärna i norra delarna av Sverige och tar tacksamt emot tips. För några veckor sedan var jag på solotur i Rogen och Femundsmarka med min Ally 16,5" i åtta dagar och det gav mersmak. Här är min rutt med lyft på karta: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=10jtU95TSZ62p4Lx2iAzDqImJ3HXSK-0&usp=sharing
Jag söker följande:
*Ett stort område där man kan göra en rundpaddling alternativt en längre flod/älv.
*Vildmarkskänsla och inte för mycket folk.
*Tips för utgångspunkt/destination med tanke på transport.
*Längd på tur ca 10 dagar.
*Jag planerar att göra många turer och tar därför gärna emot tips för både vår, sommar och höst.
*Tips på litteratur/bloggar/reseberättelser mottages också tacksamt.
Jag har begränsad erfarenhet av och kunskap i forspaddling (inte minst med kanadensare) men planerar att förvärva iaf grundläggande sådana innan jag ger mig ut i stridare strömmar. Tips på kurser i södra delarna av landet?
Drömmen är att ge sig ut på en längre tur i stil med det som visas på Lost Lakes, Norther Scavanger eller bröderna Bairds youtube-konton. Finns det att hitta i Sverige?
Jag söker följande:
*Ett stort område där man kan göra en rundpaddling alternativt en längre flod/älv.
*Vildmarkskänsla och inte för mycket folk.
*Tips för utgångspunkt/destination med tanke på transport.
*Längd på tur ca 10 dagar.
*Jag planerar att göra många turer och tar därför gärna emot tips för både vår, sommar och höst.
*Tips på litteratur/bloggar/reseberättelser mottages också tacksamt.
Jag har begränsad erfarenhet av och kunskap i forspaddling (inte minst med kanadensare) men planerar att förvärva iaf grundläggande sådana innan jag ger mig ut i stridare strömmar. Tips på kurser i södra delarna av landet?
Drömmen är att ge sig ut på en längre tur i stil med det som visas på Lost Lakes, Norther Scavanger eller bröderna Bairds youtube-konton. Finns det att hitta i Sverige?