Annat i Vancover
Eftersom jag var där ca 9 månader så finns det ju en del att rekommmendera.
Självklar är det ju de mycket trevliga toppturerna i bergen som är det stora.
Detta gäller ju både till fots och på skidor beroende på årstid.
Till fots var vi t. ex. på Black Tusk och The Lions lite norrut och Needle Peak en bit österut.
Sedan har vi Museum of Anthropology på UBC som var ett riktigt läckert museum speciellt om man intresserar sig för alla möjliga indiankulturer på hela kontinenten.
Wreck Beach precis intill får man inte heller missa Det är en lustig subkultur där det även finns nakenbadare son faktiskt inte störs av vanliga människor, studenter, m fl. Jag vill minnas att det möjligen också var en inofficiell fristad för marijuana även det inte var så påtagligt när jag var där.
I alla fall så var solnedgångarna där speciella. Jo folk samlades nämligen där nere när det började närma sig och sedan väntade man in solnedgången. Och precis i det ögonblick solen försvann bakom horisonten så utbröt alla i ett stort jubel. Ganska mäktigt faktiskt.
Annars minns jag att China Town och Gas Town var häftiga att promenera omkring i Det fanns en väldigt fin kinesisk eller japansk trädgård däromkring minns jag vidare.
Nöjeslivet var nog bäst i Kits med centrum som tvåa.
Marknaden Granville Island var också helcool.
Mest överskattat var nog Stanley Park. Visserligen var akvariet fint, men akvarier finns det ju överallt. Vill man ha cool natur mitt istan så är nog UBC det bästa. Det var riktigt trevliga löpturer på stigarna i den lilla regnskogen.
Jag längtar faktiskt tillbaks nu. Kanske blir det en tur till OS./Mvh