Jag kan inte återge det tekniska helt korrekt. Men jag förstod det ungefär som att han har dom mallar han har. Någonstans i det hela kan man visserligen peta in lite andra värden/mått, men då är man ute på slak lina och resultatet kan också bli därefter. Jag förstod det som att ändrar man t ex måtten på en kajakdel som ger 2 cm extra höjd runt om framtill, så blir det svårt att överblicka hur det påverkar alla delars inpassning i varandra. T ex risk att det blir glipor som måste tvingas ihop, eller tvärtom. Men som sagt, jag kan nog inte återge det hela korrekt, mer än att jag förstår det som att ändrar jag på ett något i ritningen, så kanske det inte blir riktigt bra. Vill man anpassa kajaken personligt, ska man nog bygga från grunden själv, och det vågar jag mig inte på. Jag skulle förstås kunna gå upp en storlek, men men min blygsamma vikt skulle den bli alldeles för stor, speciellt som jag i princip paddlar utan packning.Om du nu ändå ska bygga, varför inte modda den lite med högre fördäck, så att du får plats med dina strlk 48 och knän kommer lite mer upp. Det är jo halva vitsen med att bygga själv att man kan anpassa den efter egen behov istället för att kompromissa. Vad säger Petrus om det?
Paddling ger bättre längd baksida lår?
- Trådstartare EricL
- Start datum
-
- Taggar
- ovig sittkomfort stretching
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-