Jag kommer inte bege mig ut på öppet hav utan att ha någon form utav träning och kajak vana, om det inte framgått i tråden så ber jag om ursäkt. Om man ska på äventyr så medför det vissa risker som man inte kan bortse ifrån och man kan inte enbart tänka på hur farligt det är och vad som kan hända för då vågar man aldrig. Skulle äventyrare tänka på risker hela tiden så hade de aldrig bestigit Mount Everest och ingen hade korsat Antarktis. Man kan minimera risker men det kommer, oavsett vad man gör, alltid finnas risker som man inte kan undvika. Vad gäller GPS så går den väl över satellit, borde det då rimligtvis inte gå att ha en iphone med sig ut som har en GPS tracker eller måste mobilen ha tillgång till mast för att nå satellit? :S
Med nödpistol så tänkte jag att om jag mot förmodan inte skulle klara att komma iland och i kontakt med någon på fastland så får de larma och när jag hör helikopter eller båt så skjuter jag en raket. Bara utifall att något oväntat händer.
Med nödpistol så tänkte jag att om jag mot förmodan inte skulle klara att komma iland och i kontakt med någon på fastland så får de larma och när jag hör helikopter eller båt så skjuter jag en raket. Bara utifall att något oväntat händer.