jo jag var på getskär i helgen och körde loppet där och det har nog aldrig varit så mycket grus ute och paddlat på en gång. Vart vill jag då komma. Jo en tung havskajak väger 25kg och de flesta runt 22 kg (i alla fall de kajaker som tillhör ägare som har någon som hellst ambition att köra i tävlingar eller motionera). Nu pratar vi Glasfiber/polyester och inte på något sätt är något extremt Space age laminat. Jag vet att vi var minst 4 st som paddlade med 10+ kg i båten. DET ÄR JU LÖJLIGT!!! De där reglerna måste ändras 20 max 22 kg är ok men f_n inte 28kg.
Skall det vara så att alla som är träningsinriktade med sin paddling skall lägga 8-10 kg i lådan för att kunna tävla.
Det är som att man i standardbilsracing skulle ha ett regelverk där alla bilar var tvungna att väga 2.8 ton för att få vara med och detta bara för att även minibussar är registrerade som personbilar.
Skall det vara så att alla som är träningsinriktade med sin paddling skall lägga 8-10 kg i lådan för att kunna tävla.
Det är som att man i standardbilsracing skulle ha ett regelverk där alla bilar var tvungna att väga 2.8 ton för att få vara med och detta bara för att även minibussar är registrerade som personbilar.