Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
har just flytttat till lund och behöver lite tips på bra ställen att paddla på runtom i skåne, gillar att göra lite längre turer Några bra klubbar eller liknande man kan vara med i?
Isåfall kan jag tipsa om Vattenriket i Kristianstad. Jag har bara gått lite där på vandringsslingan, men det finns rätt mycket vatten som namnet antyder. Googla lite och se om det verkar intressant.
Kolla gärna inte ett par av de stora klubbarna i dina trakter, se nedan. De har utfärder "här och där" - kanske passar någon av dessa som tips på paddelvatten, eller mer direkt som sällskap. Jag kan tänka mig att de dessutom har lite koll på andra klubbar/föreningar - spana in om de har länksidor till andra klubbar eller "kommersiella spelare". Där finns säkert mer att hämta om man vill.
Ett annat sätt är att spana in på www.kajak.nu. Erik o Pia skriver ibland om någon utfärdslista som de aktiverar ibland. E&P har bra koll på bra paddelvatten i skåne - så om du har specifika frågor kan kanske de ge svar eller hänvisning.
Min erfarenhet är att det är lätt att komma i konktakt med paddling, paddlare och paddlingsorganisationer. Det är bara att fråga, eller bara att hänga på.
Tryckfelsnisse var med och steppade loss på tangenterna. Det blev ett inte för mycket såklart. Alltså rättare utan: "Kolla gärna ett par av de stora klubbarna i dina trakter..."
Hej!
har just flytttat till lund och behöver lite tips på bra ställen att paddla på runtom i skåne, gillar att göra lite längre turer Några bra klubbar eller liknande man kan vara med i?
tacksam på alla tips.
basse