Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt.
För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej! Undrar om det är någons som har lust att paddla i stockholmsområdet, är väldigt sugen på att börja med det men ingen av mina kompisar känner samma längtan. Som om det är någon som jag som vill börja paddla hör gärna av er.
Är nybörjare men definitivt biten av paddlandet! Hänger gärna med på både turer och kurser, det verkar finnas underlag för att sammanstråla med fler likasinnade och göra något? Har själv inte än någon egen kajak.
Det finns en tillverkare utanför Tallinn som man kan åka till och köpa kajaker, lasta på bilen och köra hem. Tidigare fick man betala tull och sånt men numera tror jag det är helt legalt att bara föra in dem i Sverige. Priserna ligger på ungefär hälften av vad man betalar i en svensk butik för exakt samma kajak (Point 65 är ett svenskt märke på de kajakerna som tillverkas av Eastpole i Tallinn).
Jag har länge haft funderingar på att åka över och köpa en eller två extra kajaker - jag har en svenskköpt Point 65:a och skulle gära ha en av deras modell Reval, och gärna en tvåmanskajak också. Sedan har man nästan underlag att starta uthyrningsverksamhet
Hej,
om vädret vill sig till helgen kommer jag att sticka ut och paddla. har tillgång till kajaker i stan vid vatten. hör av er om ni har lust att hänga på!!
/anna