Paddelexpedition 2009!

På väg!

Idag bär det av, nu när våren är som bäst !
Kanske det blir en artikel om tidningarna är välvilliga och har plats för en "Mörkrets Hjärta II" ;-)

En fantastisk bok, Mörkrets Hjärta, men det är väl tveksamt om jag önsker dig en kopierad upplevelse. Hoppas din expedition blir bra Anders!

Go tur!
Til Topps!

Idag bär det av, nu när våren är som bäst !
Kanske det blir en artikel om tidningarna är välvilliga och har plats för en "Mörkrets Hjärta II" ;-)

Tillbaka från paddlingen? Hur gick det? Många lyft mellan Skillingaryd och Värnamo?

Jag hoppas tidningarna är välvilliga för denna paddling skulle det vara mycket intressant att läsa om! :)

Mvh
Kristian

Tillbaka från paddlingen? Hur gick det? Många lyft mellan Skillingaryd och Värnamo?

Jag hoppas tidningarna är välvilliga för denna paddling skulle det vara mycket intressant att läsa om! :)

Mvh
Kristian

Jag pratade med Anders igår (eller var det i förrgår?) och då hade han c:a 5 mil kvar till kusten fågelvägen. I början av färden var det väldigt många lyft tydligen, och han höll c:a 1km i timmen i effektiv fart =)

Men han var på gott humör, och glad, så det blir nog en härlig berättelse att läsa.

100 miljoner kändes det som ;-)
Vilt och vackert, lite väl mycket vägbrum emellanåt men garanterat inga som helst paddlare, speciellt mellan Skillingaryd och Hörledsbruk. Alla är inte naiva självplågare av rang...
Skönt med saltvatten till slut.

Frågan att röja sträckan från vindfällen har varit på tapeten i Vaggeryds kommun. Efter att man räknat till 400 träd mellan Vaggeryd och Skillingaryd, så avskrevs planerna, skulle bli alldeles för dyrt. Källa: svenarum.com.

Samma källa berättade också att det var väldigt branta stränder längs denna sträcka och därför ganska krångligt att lyfta sig förbi...

:)

Ja, du är garanterat den siste som paddlar sträckan Eckern - Hörle iallafall, avsnittet mellan Hörle och Värnamo ska vara relativt problemfritt enligt svenarum.com. Hur det ser ut efter Värnamo ska bli mycket spännande att läsa om, om det eventuellt kommer att nämnas i din artikel. Det ska bli mycket spännande att läsa om paddlingen, ser mycket fram emot det! :) Skynda och skriv! ;)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg