Hej,
Jag och en god vän till mig ska ut och paddla packraft nu på fredag, och jag tycker jag har med mig i princip samma saker som jag har till en vintertur - och tänker att det ju borde gå att få till något bättre nu om sommaren.
Vi ska vara ute i vildmarken i sju dagar totalt och jag har skrivit upp följande på min lista:
Utrustning
Tält - hilleberg nallo3
Kök - whisperlite - gas (hoppas att man ska kunna lägga till vid någon strand eller liknande och använda det trots eldförbudet, men har med alternativ om sådana platser ej skulle finnas)
Tallrik/bestick kokkärl, två termomuggar samt två tallrikar(allt packas i kokkärlet)
Multiverktyg - lestherman
Kniv - Mora
Powerbank (liten ~1.5 laddning)
Myggmedel - mygga
Deo
solkräm
Tandborste + tandkräm
Liggunderlag + sovsäck
Myggnät för ansiktet
Styrketräningshandskar (förebygga blåsor i händerna)
Fiskespö
Draglåda
Kläder
Friluftsbyxor - Lundhags traverse (Vi kommer antagligen behöva gå till fots en god del)
Regnställ - arc teryx skaljacka + bergans goretexbyxa
Underställsöverdel
Träningsshorts att paddla i
Vandringskängor Crispin skarven
Löpskor att paddla i
Keps
Extra kalsonger
Strumpor
Frukostt - havregrynsgröt med bär/nötter
Snacks - bars och nötter/naturgodis
Middag/lunch - potatismos och förhoppningsvis fisk, alternativt frystorkad/färdiglagad mat tillagad i stormkök alternativt nå påsar jag köpte på naturkompaniet som värms genom en kemisk reaktion mellan vatten och nå salt)
Packraft - Alpacka Denali Llama ~ 3kg
Är det något uppenbart ni ser som antagligen inte kommer behövas på turen? Jag personligen är sugen på att lämna skalkläderna hemma eftersom vi kommer vistas på vattennivå och således är risken för dramatiska väderförändringar inte väldigt stor.
Tacksam för input
/Zlagge
Jag och en god vän till mig ska ut och paddla packraft nu på fredag, och jag tycker jag har med mig i princip samma saker som jag har till en vintertur - och tänker att det ju borde gå att få till något bättre nu om sommaren.
Vi ska vara ute i vildmarken i sju dagar totalt och jag har skrivit upp följande på min lista:
Utrustning
Tält - hilleberg nallo3
Kök - whisperlite - gas (hoppas att man ska kunna lägga till vid någon strand eller liknande och använda det trots eldförbudet, men har med alternativ om sådana platser ej skulle finnas)
Tallrik/bestick kokkärl, två termomuggar samt två tallrikar(allt packas i kokkärlet)
Multiverktyg - lestherman
Kniv - Mora
Powerbank (liten ~1.5 laddning)
Myggmedel - mygga
Deo
solkräm
Tandborste + tandkräm
Liggunderlag + sovsäck
Myggnät för ansiktet
Styrketräningshandskar (förebygga blåsor i händerna)
Fiskespö
Draglåda
Kläder
Friluftsbyxor - Lundhags traverse (Vi kommer antagligen behöva gå till fots en god del)
Regnställ - arc teryx skaljacka + bergans goretexbyxa
Underställsöverdel
Träningsshorts att paddla i
Vandringskängor Crispin skarven
Löpskor att paddla i
Keps
Extra kalsonger
Strumpor
Frukostt - havregrynsgröt med bär/nötter
Snacks - bars och nötter/naturgodis
Middag/lunch - potatismos och förhoppningsvis fisk, alternativt frystorkad/färdiglagad mat tillagad i stormkök alternativt nå påsar jag köpte på naturkompaniet som värms genom en kemisk reaktion mellan vatten och nå salt)
Packraft - Alpacka Denali Llama ~ 3kg
Är det något uppenbart ni ser som antagligen inte kommer behövas på turen? Jag personligen är sugen på att lämna skalkläderna hemma eftersom vi kommer vistas på vattennivå och således är risken för dramatiska väderförändringar inte väldigt stor.
Tacksam för input
/Zlagge