Tack Gusbo för återkopplingen!
Jag borde kanske förtydligat lite hur min sammanställning fungerar. Kolumn L-O är olika artiklar och har kompletterats genom åren. En av vikterna, troligtvis en lägsta, från kolumn L-O är listad i kolumn F.
Det är bara för mig själv, Andreas, som jag har viktbantat.
Tarp eller tält. Som det är upplagt nu är det en vandring i gränslandet kring trädgränsen. Myggnät, Sea to summit, 82 gram finns med.
När vi går tillsammans brukar en koka pasta/bulgur/ris och den andra torkad köttfärs/grönsaker/mm. Tanken är att skaffa en grytmysarna, men har inte fått tag på thermoreflekt, än.
Jag blir oftast varm när jag går. Tanken med två t-tröjort är att en ska det sovas i. Men den långärmade kanske man kan skippa. Dunjackan kanske kan ersättas med en tunn fleece. Dock har jag inte hittat någon. Min Houdini är relativt tung och volymkrävande.
Slickepott, dock endast gummidelen, är för att:
1. Kunna äta upp allt ut skålen
2. Få bort all mat innan rengöring
3. Minska ner på eftertorkning innan diskning, där vi hittills använt toapapper. Men mossa som du skriver är ju en mycket bättre lösning.
Ja sandalerna står jag och väger kring. Tidigare har jag alltid gått i kängor. Från Hanwag Tatra GTX till Lundhags Pro Mid. Nu blir det ett par The north face ultra endurance, så minskningen där blir från cirka 1,7 till 0,6 kg per par. Sandalerna har varit med för tre saker:
1. Lägerskor
2. Vadarskor
3. Ersättningsskor vid skoskav
Men nu borde det går bra att använda mina nya lågskor och kanske investera i ett par foppatofflor. Tack för den!