Hej Mattias, klart att jag har svar. ;-)
Jag menar att maten jag äter varje dag väger omkring 700 g. Bränsle och toalettpapper är också per dag.
Alltså blir det ca 740 g x antal dagar jag ska vara ute.
Under höstens tur planlägger jag ett depåstopp, dvs jag postar en veckas ransoner till omkring halva distansen så totala vikten blir maximalt 740 g x 7 = 5180 g för detta och delar av denna vikten äts, bokstavligt talat, upp varje dag.
Vatten fylls på x flera per dag och tvålen är för hela turen, alltså är dessa båda vikter maxvikter för hela turen.
Startvikt blir alltså ca 5180+500+11 för det som konsumeras plus packvikten på ca 4700 g, total startvikt alltså runt 10,4 kg och ned mot 4,7 innan nya maten kommer till mitt på resan och maxvikten kommer till på nytt.
Att jag valt att lägga upp listan på detta sättet är att det blir enkelt att kopiera och modifiera den för olika turer och att underlätta att få en ungefärlig vikt för olika långa turer, i stort sett har jag samma packning om jag är ute en helg eller om jag skulle gå från Smygehuk till Treriksröset. Vikten på mat och bränsle är egentligen den enda variabeln.
Självklart blir det skillnad om det handlar om vinterturer.
Totalt antal kalorier håller jag mellan 3500-4000 kcal per dag, plus att jag passerar många stugor på vägen med möjlighet till extra måltider eller fylla på snacks om jag skulle känna mig hungrig.
Hoppas detta blev glasklart, jag hade ju glömt att ange depåstopp i mitt inlägg, så det blir enkelt att missförstå.