Stort tack för alla svar hörrni
Självklart förstår jag att sitta och läsa på forum inte ger mig någonting mot att faktiskt vara ute och vandra och praktisera det man tror man kan
syftet med den här tråden var mest att få lite insyn på vad ni som lättpackar har med er i era säckar. Få lite tips och Idéer. Och det är precis vad jag fått nu. Så ska se till att börja packa väskan och ut och promenera och justera efter det nu. Så borde jag ju så småningom komma fram till vad som ska med
Hehe jo grejorna jag har köpt på mig är väl ingen utrustningen för en gröngöling direkt. Handlar ju om en hel del pengar.
Men har köpt allt begagnat så det är ingen fara!
två stycken frågor till kom jag på.
Behöver man något isolerande förstärkningsplagg med sig på sommaren i fjällen?
Kan ju bli lite händigt väder menar jag. Räcker det med underställ, mössa och att se till att hålla sig torr? eller krävs det värre grejor i stil med en lite tunnare dunjacka/tröja?
och...
Det GUSBO ( tack för din packlista förresten ) nämner om att man ska se till att komprimera sovsäcken.
Är det inte bättre att ha den löst packad i en påse så man t.ex kan lägga den mjukt i mot ryggen i ryggsäcken för att få en bra bärkomfort? ( min ryggsäck har ingen ram )
och är det inte lättare att knöla dit resten utav packningen då om man kan få allt att "sjunka in" i sovsäcken istället för att den ska vara en stenhård boll som man ska behöva packa runt och försöka få att ligga på ett bra vis. Borde ju skona dunet också.
Eller är jag ute och cyklar nu?