Hej
Försöker komma på bästa sättet att packa min sovsäck och underquilt.
Jag har en Selva 600 och en Lite line 400
Med Selvan så fick man med en 8 liters påse att komprimera ned den i. Det går men det är inte lätt och jag har aldrig riktigt använt den.
Med Lite Line fick man med en 5 liters.
----
Jag funderar på att köpa en 15 liters pumpsäck:
* Borde få ned både sovsäck och underquilt i denna och komprimera ned det en del.
* har en snabel för att pressa ut luft, så borde inte täppas till så lätt vid komprimering... (gissning)
* är troligen i tunt material och går lätt hål på det efter lite vårdslöst användande.
----
Som alternativ två tittar jag på denna
* Borde få ned både sovsäck och underquilt i denna och komprimera ned det en del.
* har ventil en bit upp så borde kunna pressa ur massa luft utan att den täpps till av sakerna i säcken.
* borde vara i lite slitstarkt material och inte gå hål i så enkelt.
---
15 liter borde vara OK för att få ned båda och göra ett platt paket av dem så jag kan trycka ned dem i väskan.
Annars är jag inne på att köpa denna
* 25 liter så allt går ned snabbt och enkelt och sedan kan kompression börja...
* billigast
* borde vara någorlunda slitstark
Vad har ni för metoder för att packa dessa dun-artiklar på ett bra sätt. Är det bättre att köpa två stycken 10 liters påsar tro?
Dessa ser ju intressanta ut men lite dyra: https://www.outdoorexperten.se/p-14...ahc6MKe1heuGSDax11j5RFBObjqVuEqsaArBnEALw_wcB
Helst skulle jag vilja kunna komprimera det hela till ett platt paket och inte alltid en rund fotboll som jag tycker är väldigt jobbig att packa. Bättre med platta packet
Försöker komma på bästa sättet att packa min sovsäck och underquilt.
Jag har en Selva 600 och en Lite line 400
SELVA 600
Full-length winter underquilt. It fits our Taiga 480 topquilt perfectly. It is made from waterproof Pertex® Quantum Pro as standard, which considerably increases moisture resistance while maintaining breathability. Made in Poland.
cumulus.equipment
LITE LINE 400
With a comfort temperature at 2°C, this is the top performer in our Lite Line spring-summer series. ultra-light Pertex® Quantum gives it a pleasant feeling and a really professional look. Filled with ethically sourced Polish goose down. Made in Poland.
cumulus.equipment
Med Selvan så fick man med en 8 liters påse att komprimera ned den i. Det går men det är inte lätt och jag har aldrig riktigt använt den.
Med Lite Line fick man med en 5 liters.
----
Jag funderar på att köpa en 15 liters pumpsäck:
Exped Schnozzel Pumpbag UL S, pumpsäck - yellow - Liggunderlag | XXL
Läs mer om Schnozzel Pumpbag UL S, pumpsäck. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
www.xxl.se
* har en snabel för att pressa ut luft, så borde inte täppas till så lätt vid komprimering... (gissning)
* är troligen i tunt material och går lätt hål på det efter lite vårdslöst användande.
----
Som alternativ två tittar jag på denna
* har ventil en bit upp så borde kunna pressa ur massa luft utan att den täpps till av sakerna i säcken.
* borde vara i lite slitstarkt material och inte gå hål i så enkelt.
---
15 liter borde vara OK för att få ned båda och göra ett platt paket av dem så jag kan trycka ned dem i väskan.
Annars är jag inne på att köpa denna
Decathlon I Världens största sportkedja
Välkommen till decathlon.se! Snabb leverans, säker betalning och 30 dagars öppet köp. Hög kvalitet behöver inte innebära högt pris. Sportutrustning, cyklar, tält. 70 sporter under ett tak.
www.decathlon.se
* 25 liter så allt går ned snabbt och enkelt och sedan kan kompression börja...
* billigast
* borde vara någorlunda slitstark
Vad har ni för metoder för att packa dessa dun-artiklar på ett bra sätt. Är det bättre att köpa två stycken 10 liters påsar tro?
Dessa ser ju intressanta ut men lite dyra: https://www.outdoorexperten.se/p-14...ahc6MKe1heuGSDax11j5RFBObjqVuEqsaArBnEALw_wcB
Helst skulle jag vilja kunna komprimera det hela till ett platt paket och inte alltid en rund fotboll som jag tycker är väldigt jobbig att packa. Bättre med platta packet