Pack-towl och Tierra-rea?

Är det någon där ute som har provat pack-towl? Är det bra grejor?

Sedan är det så att jag är ute efter en tierra jacka. Men då dessa är snuskigt dyra tänkte jag köpa en på REA. Saken är den att rea på gore tex prylar är sällsynt. Någon som vet var det är rea på dem, fabriksförsäljning el. liknande.

Tack på förhand!

Ta en titt på Fjällrävens outletbutiker i Barkarby eller Arlanda stad. Fjällräven äger Tierra (om jag minns rätt) så båda dessa varumärken finns i samma butiker.

Dessutom kan det finnas en del Tierraprylat till bra priser i Naturkompanietbutiken (som Fjällräven också äger) i Borås. Naturkompaniets Boråsbutik har lite outletprofil.

/Kalle

Köpte min Conrad Kain för halva priset, 1600 kr. Naturkompaniet hade mellandagsrea. Verkar som det är något de startat med sedan förra sommaren då de reade ut i augusti/september. Så var det i Malmö, Helsingborg och Lund iallafall.

avslutad210712

Gäst
Testa på http://www.sasquatch.se har sett att de rear ut någon modell av tierra då och då.

Har själv köpt en packtowl-handduk i veckan så jag får väl testa den i duschen och meddela :)

Har en Tierra Intrèprido stretch jacket som e så j**la kanon, helt klart värt varenda öre! På Sasquatch säljer dom ut Cassin Ridge jackan för typ 2500 spänn, ett riktigt kap me andra ord.

Vad pack towlen beträffar funkar den bäst om man tvättar den några ggr innan användning.

Nalta_eljest; sa:
Är det någon där ute som har provat pack-towl? Är det bra grejor?

Det är bra grejer (om de tvättas MÅNGA gånger), men går att köpa till bråkdelen av PacTowl-priset på till exempel närmaste marknad.

Läs mer i tråden om handdukar.

Allt över 30 spänn är alltså rent lurendrejeri. ;)

...
Att det är rea på Tierra-jackor beror förmodligen på att det är utgående modeller.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg