Outnet förvärvar Get Out AB

långsamt svar

Tre arbetsdagar för att få svar på en enkel produktfråga från Outnorth. Inte godkänt enligt mig. Väldigt underkänt i jämförelse med GetOuts suveräna kundservice.
 
Saknar vissa produkter som Get Out hade, tycker det är dåligt dåligt dåligt...
Men det kanske blir bra, man vet aldrig. Men det ser ju liiiiite mörkt ut. Handlar nästan hellre på Dyrkompaniet.
 

avslutad210712

Gäst
Tre arbetsdagar för att få svar på en enkel produktfråga från Outnorth. Inte godkänt enligt mig. Väldigt underkänt i jämförelse med GetOuts suveräna kundservice.

Inte fasen kan jag säga att Getouts svar på frågor via mail har varit speciellt snabb. Första gången jag frågade fick jag ett svar efter sisådär sex månader om frågan fortfarande var aktuell och min andra (och troligen sista) fråga väntar jag fortfarande svar på. Men det skyller jag såklart på sammanslagningen eftersom allt kommer att bli sämre eftersom allt alltid var bättre förr oavsett vad det än gäller :)

Fast jag älskade Getout, dess personal, Fair Enough, deras butik och allt vad de stod (står????) för.
 
För mig obegripligt att man bytt namn, GetOut är ju ett inarbetat varumärke, lite kaxigt med en logga som sticker ut, har breddat utbudet med lite udda märken, en fräck hemsida.
Tycker Outnet borde förstått att man köpte ett namn som var bättre än deras eget. Den nya hemsidan ser ju ut som alla andra, ganska tråkig.
Hoppas Get Out överlever i detta. Bra och trevlig butik på nära håll (för mig).
Har uppskattat mässorna för deras intressanta innehåll, många icke-kommersiella inslag, uppskattar att vi bjuds på detta, känns som det finns lite av idealitet, inte bara buissness även om målet är att tjäna pengar.
 
Getout stack ut både från addnature och naturkompaniet. Nu känns hemsidan mest tråkigt standardiserad, där Getouts gamla var rätt egen och mysig. Jag vet inte hur Säck i Stockholm påverkas av detta eftersom jag aldrig handlat från Getouts webshop, även om jag spanat in mycket där för att sedan inhandla det på Säck. Nu känns det som att hela varumärket blivit anonymt.
 
Jag tror i alla fall att det blir bra när allt är klart. Sammanslagning, namnbyte eller utseende på webbsidan är för mej helt ointressant. Så länge de prylar jag är intresserad av finns och kan levereras snabbt till bra priser så är jag nöjd.

/Dennis
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare Let's get the gear Utrustning allmänt 1
xtrem Get Out! Utrustning allmänt 12

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg