outlet

hejsan jag är sugen på att bemästra outlet konsten. all fakta om outlets och vad som är värt att kika efter och när man ska kika efter det. har hört att prov kollektionerna är en hit. när släpps sånna? vi börjar så så får vi se vart tråden drar iväg. tack

har hört att prov kollektionerna är en hit. när släpps sånna?

Sensommar brular de sälja av sommarkollektionen, senvinter (efter sportloven) är det dags att bli av med vinterkollektionen. Provkollektioner brukar oftas sys upp i begränsat antal storleker, dam 38, herr 52/L är typiska och skor i dam strl 37-38 och herr strl 42. Jag som behöver storlek 54/XL och skor i strl 43-44 hittar aldrig något som passar:(

På outlets over there har jag gjort fynd, hemma hittar även jag aldrig mina storlekar. Hos tältmakare och pinalsömmare blir det lite enklare, men svårt att inte kunna jämföra fullt ut. Var kritisk.

Hej,
Jag jobbar i denna branch. Kom ihåg att provkollektionen oftast inte är helt rätt, dvs. förbättringar angående kvalität, funktion eller tillbehör oftast har gjorts i efterhand på plaggen som kommer ut i butik.
Men o andra sidan kan det finnas plagg med som är bättre än det som kommer ut i butik, plagg som inte har blivit av på grund av de blev för dyra att producera eller kommersiellt sett inte skulle funka, fel färg osv. Man måste ha lite kunskap för att se vilket provplagg är ett fynd. Kan vara svårt för en vanlig människa som inte har textila kunskaper.
Mvh. Veni

Outlet

är väl mest konfektion. Vad det gäller övrig utrustning är nog begagnatmarknaden dvs Blocket Utsidans prylmarknad loppis och liknande mest matnyttigt. Begagnade hyrgrejor på t ex turiststationer kanotföretag etc kan också vara intressant.

Thure

Jag brukar besöka Barkarby outlet. http://qualityoutlet.com/
Idag har exempelvis Norröna, Bergans, Peak perfomance, Houdini och Helly Hansen butiker där. Brukar ligga på 30-70% billigare än i butik. Dock så är det framförallt kläder som erbjuds i butikerna och inte så mycket prylar.

grymmt intressant att man med lite tur och öga kan komma över för bra kläder^^ det gillar jag. vi kan ju vrida tråden vidare mot besöksvärda outlets. jag vet om lundhags i järpen och fjällräven i övik. lundhags är en fin outlet och enkelt att hita i och en tydlig gräns på vad som är butiksvaror och vad som är outletvaror och den tydligheten gillar iaf jag väldigt mycket. fjällrävens outlet är inte lika tydlig. och där måste man leta mer för att hitta guldet. bästa outlet fyndet någon hittat skulle ju också vara intressant att veta.

Min syster

har tipsat om Haglöfs outlet i Avesta. Vid handelsplatsen vid den stora dalahästen. Har inte varit där själv.

Thure

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg