Tyvärr är inte den här modellen vattentät, utan endast vattenskyddad, dvs "splash proof". För en aktivitétsklocka är detta ett stort minus. Ett hyfsat regn lär sabba den.
Jag kan väl för det första köpa tio femton eller tjugo sånna här mot en "aktivitetsklocka" av ovannämnda modeller? Och för det andra är jag inte så orolig för att hyfsat regn lär sabba den. Jag tror att det jag och mina två kompisar har utsatt modeller för överstiger hyfsat regn flera gånger om. För det tredje vill jag för min egen del verklingen inte har en tjock klocka (ventilation och bekvämt vid ärmslut), jag vill inte heller ha en tung klocka (tänkt lättpackning). Vill jag ha en dyr klocka (att leka bland stock och sten) med funktioner jag inte efterfrågar? Inte det heller.
Men om du har ett bra förslag, de Paul, på en lätt, tunn och prisvärd klocka som är "more than splash proof" som har tidvisning, alarm, datum. Tidsnedräkning till ägg- o pastakoket är bonus.
Och gällande splashproof igen; jag tror inte att de 79-kronors klockorna jag köpt på Clas Olson att ha, en på varje flytväst vid paddling, är annat än "splash proof. Jag vet inte vad de kallas just med avseende på vattentäthet. Men ja, de håller för regn, rollar och "splash".