• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ornitologer bättre jägare

Patetiskt. Det är som om en WWF:are eller SEFALO-arbetare skulle passa på och knäppa och stoppa upp en fjällräv under ett skyddsprojekt. Hoppas han åker dit så det visslar om det.

Raskesven
 
Äh, det är ju helt logiskt. Ornitologer är ju intresserad av sällsynta och utrotningshotade arter. Nu har han ju jobbat lite på det och vips så finns det mer hotade fåglar... eller alltså färre - fast sällsyntare.
 
Mezzner; sa:
Äh, det är ju helt logiskt. Ornitologer är ju intresserad av sällsynta och utrotningshotade arter. Nu har han ju jobbat lite på det och vips så finns det mer hotade fåglar... eller alltså färre - fast sällsyntare.
Ja det verkar ju helt logiskt, en fågelkännare som vill studera fåglar får färre fåglar att studera...Eller kanske du har rätt, nyttan för fågelkännaren ökar mer med sällsyntheten än vad onyttan av färre ex ökar.. (kunde inte hålla mig;-) )

Raskesven
 

avslutad210712

Gäst
Äntligen blir min stundtals ologiska logik väldigt solklart logisk *L*.
 
hemskt!!!!!

...men det finns alltid de som blir fixerade av vissa ideér och inte kan släppa dem liksom...rarrisar som blir rarare...eller ha dem i sin samling...eller kanske de glodde på honom?? han kanske fick psykos där i sin ensamhet??...nåja spekulera kan man alltid...men många kan faktiskt ha något bakomliggande...autistiska drag eller något liknande...då är det svårt att släppa fixeringar...
*gråter för fåglarna*..
kram till er som vill från ninapenda
 
dömd o dömd ja...1 månad...

...fast..inte bara fågelmördare blir lindrigt dömda....minns ni midsommarkransen på åttiotalet...mordförsök...2 månader...ute efter en...om ni minns ronny i södertälje som blev nedstucken på nån camping på åttiotalet...samma där...han som gjorde det fick fyra månader och var ute efter två eller nåt sånt...makabert...ingen ser o ingen hör...antingen för full eller blundade...eller nåt annat...här finns det åtminstone bevis för mördade fåglar...men bevisningen i sverige är osannolik...det ska vara ställt utom all rimlig tvivel...som catrine...styckmördad...och det var tydligen ställt utom all rimlig tvivel att obducenten och rättsläkaren styckat henne...men...vem mördade henne...det var inte ställt utom all rimlig tvivel...suck suck...men men....jag tror på canadas modell...vård i fängelset...målet är att minska återfallen med 50%...och de har lyckats...see and learn sweden:)
 
Ja...ha

Om...man nu ska tänka som så...att människan...per definition...är ett djur...och bortse ifrån...att djur...inte är människor...kanske...en Ronny...inte hade nåt värde.

Jämlikhet utan gränser?


peter
 
men....det är väl självklart....att en som är intresserad....av fåglar....hellre vill ha dem....hemma i huset....än flygande omkring i luften....det är ju mycket finare....och lättare att titta på dem....
förresten....det finns många.....som hävdar att....det inte alls var ställt....utom rimligt tvivel....att det var de två medicinarna....som styckade catrin....det viktigaste vittnessmålet....kom från....ett barn som knappt lärt sig gå....rättssäkerhet ska funka...åt båda hållen.
 
barn...

...är också människor...i catrins fall...så är jag övertygad om att rättsläkaren förgripit sig på sin dotter...oavsett..att dottern bevittnat ett styckmord...det är väl mer tvivelaktigt...då catrine levde den dagen de påstås ha styckat henne...men daghem...de ingriper så himla sällan när det gäller övergrepp på barn...det måste ha varit ställt utom rimlig tvivel i daghemspersonalens ögon att lill flickan varit utsatt för något som små flickor inte bör utsättas för...det finns ju ett antal böcker om catrine och den där rättegången...läsvärda:) sen menade jag inte att ronny var mindre värd liksom...menade bara att rättssystemet är sjukt när man kan mörda en människa och vara ute efter så kort tid just för detta...det ska vara ställt utom rimlig tvivel...och dessutom menar jag att även för en fågelmördare bör det utmätas strafftider där man under tiden man sitter inne får behandling och därmed kan slussas ut utan att mörda fåglar eller människor efter avsutten tid...lustigt förresten att ni i vanliga fall som skriver annorlunda tar efter mitt sätt att skriva :)