Ordning & Reda

FJS90/91; sa:
Sorry.. var iväg på annat, ett lätt tyg enligt mig skulle Siltarp Parachute Ripstop Nylon som väger 38gram/m2, sedan så är den siliconeimpregnerad så att den är vattentät... Sedan så finns vanlig Ripstop Nylon som väger cirka 59gram/m2.. Det finns säkert lättare, bättre och billigare tyger att använda!

Tack för tipset, men vart får du tag på det tyget?

//micke
 
FJS90/91; sa:
Sorry.. var iväg på annat, ett lätt tyg enligt mig skulle Siltarp Parachute Ripstop Nylon som väger 38gram/m2, sedan så är den siliconeimpregnerad så att den är vattentät... Sedan så finns vanlig Ripstop Nylon som väger cirka 59gram/m2.. Det finns säkert lättare, bättre och billigare tyger att använda!

Parachute Ripstop.... låter som ett långtidslån från kronans fallskärmsfabrik...
Antar att vi vanliga dödliga måste gå till en tyghandel :)
 
bash; sa:
Parachute Ripstop.... låter som ett långtidslån från kronans fallskärmsfabrik...
Antar att vi vanliga dödliga måste gå till en tyghandel :)

hahaha.. nu lugnar vi ner oss med anklagelserna, det finns faktiskt bra ställen för alla oss glada hemmapulare. Och Micke, du som verkar vara fixaren med F borde nog gilla den här sidan. Tyvärr så finns dom inte i Sverige utan är våra kära grannar i väster, Canadickerna..

[ http://www.justmakeit.com/ ]
 
FJS90/91; sa:
bash; sa:
Parachute Ripstop.... låter som ett långtidslån från kronans fallskärmsfabrik...
Antar att vi vanliga dödliga måste gå till en tyghandel :)

hahaha.. nu lugnar vi ner oss med anklagelserna, det finns faktiskt bra ställen för alla oss glada hemmapulare. Och Micke, du som verkar vara fixaren med F borde nog gilla den här sidan. Tyvärr så finns dom inte i Sverige utan är våra kära grannar i väster, Canadickerna..

[ http://www.justmakeit.com/ ]

Kanon nu ska det handlas, sen är ju CDN klart billigare en USD.

Tack för tipset!

//Micke
 
Herre jevlar, vad har jag gjort.. Jag ser det framför mig, nytt packsystem lättare än spindelväv och snabbare än Fantomen.. pust

(Kör hårt Micke, vi behöver entrepenörer i friluftsbranschen)

:)
 
FJS90/91; sa:
Herre jevlar, vad har jag gjort.. Jag ser det framför mig, nytt packsystem lättare än spindelväv och snabbare än Fantomen.. pust

(Kör hårt Micke, vi behöver entrepenörer i friluftsbranschen)

:)

Jag håller på att lösa problemet med att få med en bra dagsturssäck i den vanliga ryggan utan att det väger för mycket och fungerar ihop med det andra som jag har gjort. Ungefär som du använder patrullsäcken. Så lätt tyg är alltid eftertraktat.

//Micke
 
Re: Re: Klart fin sida!

FJS90/91; sa:
bash; sa:
Interesant län, synd på avståndet...

http://www.justmakeit.com/patterns/index.html

Bara en hemsida där man kan sy en "Bomber hat" vad det nu är för något, måste ju vara bra...

Skit i avståndet.. E det nått man vill ha så ser jag ingen större skillnad att beställa från Nisse i Stockholm eller från Dick i Canada, tar nån dag längre tid.. Annars så e det strunt samma..

Då så då kan jag ta ditt kontokortnummer så grejar jag hatten :)

Eller inte....

Tänkte bättra på (eller ha-sönder-och-se-om-jag-kan-få-ihop-den-igen) min gamla Telemark jacket från Haglöfs, den kan behöva en ansiktslyftning (se ovan igen)..
 
jag funderar faktiskt på att göra ett inköp av några meter Supplex Lycra, tänk vad ett par sådan tights hade framhävt mina skinkor, speciellt i detta mönster..mmmm


lycra_blue_flower.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
brigas Pastavaggevandring-i något fel ordning Fjällvandring 3
Anders.Appelqvist Toppar i jotunheim, vilken ordning? Fjällvandring 7

Liknande trådar