Gillar verkligen färgen! Kul att den dessutom är lite ovanlig. Är vansinnigt nöjd över packsäcken som är i riktigt bra skick!
Några frågor;
1.Kan jag tvätta remmar, säck och bälte i tvättmaskinen och vilken temperatur rekommenderas?
Ja naturligtvis. Ta loss säcken från ramen och vräng den ut-och-in - tvätta separat i 40 grader. Tag bort de lösa läderremmarna! De skall INTE tvättas!!! Remmar, bälte etc stoppar du i en sån där BH-säker tvättpåse och tvättar sedan separat i 40 grader. Torka inte i torkskåp eller torktumlare - låt grejerna hänga och torka under något dygn i vanlig rumstemperatur.
Om den lätt blir genomvåt i regn (gäller både före och / eller efter tvätt: Köp ett bra regn-överdrag så löser det sig.
2.Hur är det tänkt att man ska fästa packpåsen? Med remmar runt nedre och näst nedersta tvärslån?
Ja. Låt dessutom remmarna gå igenom remöglorna på huvudsäckens undersida.
3.Var får jag tag i ett sådant svart modernt bärsystem om jag har lust att uppgradera den?
Gör som jag oftast gjort: Ropa in / Hitta en modern Grönland eller Alaska från tiden efter Millenieskiftet. Alltså de med H-logga, de har ofta det nya "Special" bärsystemet. Men kolla noga, det fanns en del som fick generationen före! Prisnivån nuförtiden gör att man utan att skämmas kan slakta fram en Special.
Som reservdel kostade Special höftbälte och Axelremmar 1250 kronor om jag minns rätt. Det ger ju en riktpunkt hur länge man vill vara med i en budgivning...
4. Går det att få tag i gråvita nylonremmar som satt där original?
Jag har inte sett några på länge, men det är kanske möjligt att hitta rätt remmar med Fixfabrikens spännen på samma sätt som ovan. Remmarna satt på såväl Skarja som Fjällröven på den tiden...