Optimering: packa/ersätta med något i fleece som inte är en tröja

Ok totalvikt 16 139 gram
Om du lägger till en buff det allra sista du gör innan du kränger på dig ryggsäcken hamnar du på 16 159 gram
(en buff ca 20 gram)
Har svårt att se att du skulle märka någon skillnad

Ok totalvikt 16 139 gram
Om du lägger till en buff det allra sista du gör innan du kränger på dig ryggsäcken hamnar du på 16 159 gram
(en buff ca 20 gram)
Har svårt att se att du skulle märka någon skillnad
Det är också en fråga om enkelhet att slimma utrustningen, det ska vara så smidigt som möjligt att hantera packningen med så få prylar som möjligt. En sak får gärna ha flera användningsområden. Jag kommer inte att packa en buff bara för att ha som örngott. I så fall kan jag lika gärna använda underställströja nr 2 som örngott. Eller lägga tillbaka den tunna fleecen igen.

Dessutom väger min buff i merinoull 50 gram. Då tar jag hellre med munspelet på 70 gram, om jag ska slänga med något det sista jag gör. Eller en slatt vin.

Buffen kan ju dubbla som halsduk under svala dagar.

go tur
Använder inte halsduk, har hoodie som går upp.

Det var då tusan vad alla tjatar om buff! :) Jag använder en mössa jag gillar, och den är på när jag sover så även om jag skulle ersätta den med en buff skulle den inte kunna användas som örngott.

jag kör med expeds silnylonpåse med kläder som kudde. När man sover märker man ändå inte av den omysiga nylonen.

Bra idé, men buff utgör något jag prioriterat bort, har bara med en mössa i merinoull, vilken jag ibland sover i. Lägger jag till en buff blir det därmed extravikt...

En buff är något jag alltid har med mig. Minst två men vanligen tre stycken. De väger nästan ingenting. De tar nästan ingen plats. De torkar väldigt snabbt. De kan användas till mycket: Som halsduk, kuddöverdrag, pannband, mössa, svettband, trasa, handduk, ...

Ett tips: Byt ut den halsduk du ändå tänker ta med dig mot en buff och använd den som halsduk dagtid och ”örngott” nattetid. Jag skulle dock ha minst två buffar: En som halsduk, både dag- och nattetid. En som ”örngott” nattetid.

/Birger

Senast ändrad:
Vägde nyss en avklippt trö

Har du en huvtröja? Där har du ju ditt örngott och kudde i ett!
Ja men min hooodie är i merinoull! :) Jag var ju ute efter den lyxigt mjuka känslan av gosig fleece mot kinden. En lyx som inneburit att jag burit med mig 160 gram annars oanvänd använd fleecetröja på turerna! Bara för att få sova på den, fast jag har intalat mig själv att den kan vara "bra att ha" om det blir kallt. Har dock aldrig hänt. :)

Jag antar att jag helt enkelt behöver göra upp med separationsångesten från min fleecekudde..?

Kanske...som jag med min ryggsäck...

Men om du inte vill bära med dig fleecetröja eller buff kan du väl bara klippa en fleecelapp (stor som en disktrasa typ) och sätta någon form av gummiband på som du kan trä runt din ”kuddfyllning”? Då har du något mjukt mot kinden..

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg