Ont i senorna ?

Frisk på en dryg vecka !

Eftersom jag startade denna "tråkiga" diskussion så får jag väl avsluta min del nu också. Under en månad har jag varit ytterst försiktig med att belasta min onda underarm, tom. kört datormusen med vänster hand. Samtidigt har jag använt receptfri gel för påstrykning och tabletter mot inflammation under någon vecka.

När detta inte hjälpte gick jag till slut till min husläkare. Han tryckte hårt med sin tumme på den ömma punkten på underarmens insida ca. 8 cm nedanför armvecket. Till min förvåning försvann smärtan efter någon minut. Detta orsakades tydligen av en inflammerad muskel kopplad till någon fingersena. Läkaren ordinerade "hård" regelbunden massage direkt på den ömma punkten för att öka cirkulationen samt en kur med receptbelagda Voltarentabletter (Diclofenac)som är inflammationshämmande. Det förstnämnda hade störst verkan enligt min åsikt och detta borde jag gjort från början.

Resultatet efter en vecka innebär att jag inte känner någon smärta samt att jag med gott resultat har prövat ett första försiktigt klätterpass. Voltaren är förvisso också smärtlindrande under ca. 4 - 6 timmar.

Tack för all god rådgivning och att klättra lite försiktigare är mycket roligare i jämförelse med en lång och tråkig rehabilitering.

Gustaf

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg