Nu när man köpt nya kängor så får jag riktigt ont i hälsenefästet efter en kortare tur på 5km. Tar ett par dagar så försvinner det. Men så fort kängorna åker på kommer detta tillbaka. Har några funderingar på vad som kan orsaka detta. Varje gång man börjar gå med dessa skor utan belastning så stramar det under främre trampdynan, detta går över efter ett tag. Känner inget i hälen under vandringen utan det kommer efter att man tagit av sig skorna och fötterna fått "vila" lite. Kan det vara så enkelt att sulorna är för hårda de flexar minimalt och belastar hälsenan eller nått ?
Viking hunter II GXT kängor
Tyckte att jag testade dessa bra med dubbla strumpor och allt i butiken, finns det nått man kan göra åt dessa eller är det bara att köpa nya kängor ? Några rekommendationer för stabila kängor för fiske/jakt i kuperad terräng
Kan tillägga att jag inga som helst problem med mina gamla kängor
Viking hunter II GXT kängor
Tyckte att jag testade dessa bra med dubbla strumpor och allt i butiken, finns det nått man kan göra åt dessa eller är det bara att köpa nya kängor ? Några rekommendationer för stabila kängor för fiske/jakt i kuperad terräng
Kan tillägga att jag inga som helst problem med mina gamla kängor