Jag vandrade vasaloppsleden i helgen och upplevde ganska irriterande fotsmärtor. Mot slutet var jag tvungen att stanna och ta av strumpor och kängor oftare än en gång i timmen för att smärtan var outhärdlig. Skavsår och blåsor var inga problem men den brinnande känslan i fötterna var hemskt, kändes som fötterna var överhettade men var bara 10 grader ute så tror inte det berodde på det.Jag är inte så erfaren som vandrare men längsta tur innan denna var ca 4,5 mil. Jag hade inte så tung packning 15kg när jag startade. Gick i ett par Tatra GTX med AFS-sulor, woolpower light crew och liner, 3 timmar dag 1, 13 dag 2, 10 dag 3 och 9 dag 4. Jag tog inte speciellt många raster första och andra dan bara nån snabb kaffe var 3e timme och en timmes lunch de andra 2 dagarna var ja tvungen att stanna ofta då det kändes som fötterna skulle brinna upp. Smärtan upplevdes dessutom komma mer frekvent efter vandring på hårt underlag, typ spång och grusväg. Jag är inte speciellt vältränad men har inga problem att gå 4 mil på en dag i vanliga fall självklart viss smärta efter det men inget som detta. Jag vet inte om det kan bero på att jag är otränad, oerfaren, överansträngde mig eller något. Jag blir gärna dumförklarad bara jag kan råda bot på problemet för det var inte så trevligt.
Tack på förhand //Robin
Tack på förhand //Robin