Onödiga nödvändigheter

Hupp hupp stopp och belägg. Har en sån och den har räddat mig och omgivningen ett antal gånger.
Nu kan jag inte leva utan min grillpinne...
Jaså är det en grillpinne? Jag trodde det var en gammaldags cattle-prod, så man kan driva en skock kor/människor framför sig med diskreta stick. Ser fram emot julhandeln för första gången, då ska jag driva alla barnvagnsmorsor (tre i bredd) med min teleskopiska petare.

Globetrotter tycker jag är rätt duktiga på att saluföra i mitt tycke helt onödiga prylar. Vad sägs om nedanstående outdoor-humidor för cigarrer? Som dessutom ser ut som en lönnmördares vapenväska?

http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=cig03001&k_id=1212&hot=0

Jaså är det en grillpinne? Jag trodde det var en gammaldags cattle-prod, så man kan driva en skock kor/människor framför sig med diskreta stick. Ser fram emot julhandeln för första gången, då ska jag driva alla barnvagnsmorsor (tre i bredd) med min teleskopiska petare.

Globetrotter tycker jag är rätt duktiga på att saluföra i mitt tycke helt onödiga prylar. Vad sägs om nedanstående outdoor-humidor för cigarrer? Som dessutom ser ut som en lönnmördares vapenväska?

http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=cig03001&k_id=1212&hot=0

Hahaha...en SÅN vill jag ha.Fyfan för knastertorra cigarrer,blir torr i käften bara vid tanken.Skönt att det finns några som inte är så snabba att måla in sig i ett hörn och försvara det med nämda petare,utan skvätter lite åt alla håll.Med lite självdistans kan man vara på flera platser samtidigt...MUUAAAHAHAHA...

peter

iskross

Fick "Get Outs" nya katalog i brevlådan. Där kan man hitta en iskross/mixer från GSI. Precis vad som räknas som nödvändigt på fjället. Någon som känner behov? Inte? Tänk, krossad is till fördrinken.
Det vore väl en hit tillsammans med hamburgare på burk och det där "mysig" tyska vinpulvret... mmm ;)

Rejäla tändstickor

fyller ett behov numera när gengastänstickor inte längre finns utom på museum.
I 30-års present fick jag en Viktoriansk fotgendriven ismaskin, stor som en TV med tjocktub, firman som leverade hade även resebadkar mm....
100:- spiken verkar kunna användas på fler än ett sätt....Klokt att spara på skotten, de låter så mycket...
Filmdose locken fanns redan på 60-talet.
//J

Grillbälte , gnällbälte ?? Pedalfint...

De här är ju måste för den innovative utemänniskan..

Bilagor

• 10082_88.jpg
    10082_88.jpg
    31.4 KB · Visningar: 382
  • Pedalite_1557.gif
    Pedalite_1557.gif
    35.5 KB · Visningar: 450
Måste - prylar

En väderstation som talar o hur man ska klä sig, praktiskt för den garvade fjällvandraren som slipper tänka numera på sånt tjafs...
Minigrill som får plats i fickan, Nåt för Martin F. o gänget ???

Bilagor

• 10081_87.jpg
    10081_87.jpg
    8.3 KB · Visningar: 388
  • 10438_988.jpg
    10438_988.jpg
    8.6 KB · Visningar: 401

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg