Onödiga nödvändigheter

Tänkte jag skulle dra igång en tråd där vi tipsar om onödiga nödvändigheter.

Jag förklarar min första så kanske det klarnar!

Alla vet ju hur bra det varit medfilmburkar för kryddor mm. Nu när jag slösurfade hittade jag dessa
Filmburkslock

Men var hittar jag filmburkar nu för tiden? :)

Kanske det finns fler onödiga prylar som är bra att ha eller tvärt om?

Onödigt

Alla vet ju hur bra det varit medfilmburkar för kryddor mm. Nu när jag slösurfade hittade jag dessa
Filmburkslock

Dessa filmburkslock är väl bra exempel på helt onödiga nödvändigheter? Vad ska man med dessa filmburkslock till utan själva filmburken? Om man nu råkar ha kvar några gamla filmburkar kan det kanske vara till hjälp, men knappast då heller! Själv tycker jag det funkar bra med små plastpåsar till kryddorna. Billigare, mindre skrymmande och lättare.

Dessa filmburkslock är väl bra exempel på helt onödiga nödvändigheter? Vad ska man med dessa filmburkslock till utan själva filmburken? Om man nu råkar ha kvar några gamla filmburkar kan det kanske vara till hjälp, men knappast då heller! Själv tycker jag det funkar bra med små plastpåsar till kryddorna. Billigare, mindre skrymmande och lättare.

Exakt min poäng, även fast jag tydligen inte var tydlig eller hur det nu va

Filmburkslock

Oh Yeah I like it! Låter som det kan bli en mycket intressant tråd, det finns mycket, mycket onödigt att köpa här i världen. Jag ska kolla runt lite å återkomma när jag hittat något intressant!

PS! Det kanske finns någon firma som säljer filmburkar UTAN lock?

Nu är inte min tyska den bästa, men är det inte en brännarrensnål för 100kr + frakt?
Nja, nu har inte jag läst tüska heller, men ausgebrannte Gaskartuschen är väl utbrända gasflaskor, dvs tömda tuber. För att kunna dessa "legal in den Müll werfen" dvs lägga dem lagligt i metallåtervinningen, kan man "Mit dem Kartuschenpieker" göra vad som på teknikspråk kallas "ett hål" i tuben. Så det är inte en brännarrensnål (är inte de av lite mindre kaliber?) utan en göra-hål-på-tomma-gastuber-nål, det som på teknikspråk kallas "en spik". Eller salongsgevär.

Nja, nu har inte jag läst tüska heller, men ausgebrannte Gaskartuschen är väl utbrända gasflaskor, dvs tömda tuber. För att kunna dessa "legal in den Müll werfen" dvs lägga dem lagligt i metallåtervinningen, kan man "Mit dem Kartuschenpieker" göra vad som på teknikspråk kallas "ett hål" i tuben. Så det är inte en brännarrensnål (är inte de av lite mindre kaliber?) utan en göra-hål-på-tomma-gastuber-nål, det som på teknikspråk kallas "en spik". Eller salongsgevär.

Ja, ett salongsgevär är det i alla fall inte, så det måste vara en spik!

/OJ

Det var ju ännu värre, 100 kr för en spik! Vart är världen påväg? ;)

Det var ju ännu värre, 100 kr för en spik! Vart är världen påväg? ;)

11.95 Euro blir med den senaste Euro kursen jag har till gänglig (9,22) dryga 110SEK + ev frakt. Det är därför jag tog med denna ”spik” i detta forum, om onödiga prylar.

OT. Jag håller just nu på att beställa från Globetrotter, så jag har bläddrat igenom nästan hela katalogen från pärm till pärm.
Lyckligtvis har Globetrotter sakar som jag finner mer prisvärda/användbara.

Per

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg