Onda Mænniskor - tælt-tjyvar

I Somras skulle jag och flickvænnen ut och vandra, vi ahde gjort allt klart, packat, køpt mat osv. Då hænder det otænkbara - vårt tælt blir stulet. Efter att ha planerat, tagit ledigt packat och donat så stal någon vårt tælt på tåget. Hur kan man va' så neslig ???
Jag kænner dessutom en væn som fick sitt tælt stulet nær han var och handlade, han var borta ~15 min.

Varfør frågar jag mig gør onda mænniksor dessa gærningar, førstår de inte att någon faktiskt æger grejorna ?

Helt otroligt hur vissa människor fungerar! Man blir både arg och förvånad.
Varför göra någon lessen när man kan göra någon glad?

Tyvärr !

BAGDAD-BOB; sa:
välkommen till verkligheten

... tyvärr måste jag hålla med, man kan inte lämna sina prylar utan övervakning hela tiden idag, tyvärr finns det för många människor som inte kan se skillnad på sina och dina prylar idag, det är för jä.... !! /Gunnar

Kalla mig cynisk

...men ett tält kostar kanske 5000 spänn.
Det är ungefär som en finfin mobiltelefon eller en digitalkamera. Skulle vi lägga ifrån oss dem på tåget bara sådär och bli jätteförvånade om någon stal dem?

Visst är det förjävligt att det finns så många idioter som snor våra grejer och förstör våra liv, men om vi rutinmässigt låser våra cyklar när vi går in på Konsum borde vi ju även vakta våra frilufsgrejer på tåget.
De har ju kostat ganska många slantar (är 15000 en för hög siffra) och det finns en andrahandsmarknad för dem.

Men om nån snor på fjället, då jääääävlar.

Den typ av människa som gör sådana saker saknar helt förmåga, vilja att sätta sig in i hur andra människor upplever situationer, dvs. saknar empati. Och det kan man väl kalla ondska. Får jag fråga; hur förvarade du tältet, i eller fastspänt på ryggsäcken?

En tidigare arbetskompis till mig berättade en rolig historia från sitt hemland. Arbetskompisen kom från en liten by någonstans mellan Iran och Pakistan, jag tror området hette Belushistan eller något liknande. Jooo, kollegan berättade om när första tjuven kom till byn. Det som hände var att en man i byn skaffade sig ett lås till sin dörr och låste denna omsorgsfullt till resten av byns förundran, samma natt så bröts dörren upp och allt därinne undersöktes noga... Inget stals men någon var tvungen att kolla vad som var så viktigt att det behövdes låsas in...

Ibland gör tillfällena tjyven!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg