Alla är vi barn i början och det var väl tur i oturen att vederbörande testade sitt nya kök på hemmaplan då det gick som det gick. Att torka bort lite bränsle på diskbänken är betydligt enklare än om olyckan skulle ha inträffat i fält. Tänk om liknande situation hade inträffat i ett skarpt läge, som i ett tält med sovsäck och all annan packning. Jag var själv precis grön när det gällde bensinkök då jag köpte mitt Omnifuel, men med lite träning på "hemmaplan" så fick jag snart kläm på hur det fungerade. Idag så är jag helt trygg med mitt kök och vet precis hur det uppför sig med olika bränsletyper. Jag har inga som helst problem att använda köket, inte ens inne i tältet för att få lite värme eller koka en kopp kaffe.
Man lär sig utav sina egna och andras misstag och jag vill ge en liten credit till trådstartaren som delade med sig utav sitt, så att alla andra förhoppningsvis inte råkar ut för samma.
Här på Utsidan så är vi många medlemmar och vi har en enorm kunskapsbank och olika erfarenheter att dela med oss av och nu har vi fått en till...
/Dennis