Jag skall ut på 11 mil skidtur med pulka. Resan kommer att vara ca 10-11 dagar och vinter (första veckan i april, Abisko-Nikka)
Jag håller för fullt på med planeringen, och nu till saken. Hur mycket ombyte underkläder/underställ tror ni att man behöver. Jag har tänkt ungefär såhär:
2 stycken Underställ (merinoull), ett har jag på mig under turen. Tot 920 g
3 Stycken boxershorts (syntet), ett har jag på mig under turen. Tot 180 g
1 T-shirts (syntet), ett har jag på mig under turen. Tot 240 g
3 par tunna merinostrumpor, ett har jag på mig under turen. Tot 150 g
2 par raggsockor, ett har jag på mig under turen om det behövs. Tot 220 g
Det blir totalt 1710 gram i underkläder som jag har på mig och med mig i packningen.
Så vädrar jag kläderna vid tillfälle, skulle säkert klara mig med ett underställ. Lite mera säkerhetstänk där ifall det ena skulle bli blött. Och om det skulle bli väldigt kallt så kan jag ju ha dubbla på mig.
Tacksam för förslag
Jag håller för fullt på med planeringen, och nu till saken. Hur mycket ombyte underkläder/underställ tror ni att man behöver. Jag har tänkt ungefär såhär:
2 stycken Underställ (merinoull), ett har jag på mig under turen. Tot 920 g
3 Stycken boxershorts (syntet), ett har jag på mig under turen. Tot 180 g
1 T-shirts (syntet), ett har jag på mig under turen. Tot 240 g
3 par tunna merinostrumpor, ett har jag på mig under turen. Tot 150 g
2 par raggsockor, ett har jag på mig under turen om det behövs. Tot 220 g
Det blir totalt 1710 gram i underkläder som jag har på mig och med mig i packningen.
Så vädrar jag kläderna vid tillfälle, skulle säkert klara mig med ett underställ. Lite mera säkerhetstänk där ifall det ena skulle bli blött. Och om det skulle bli väldigt kallt så kan jag ju ha dubbla på mig.
Tacksam för förslag