Sitter nu och läser här under tiden som jag provar ett par vandringsskor med sula tillverkad av olja,Gore-Tex med flour osv.
Intresant att se att många delar min uppfattning som jag delgivit i tråd om vindkraft att ´Miljöpartiet´är det lilla partiet som med stödröster är kvar i riksdagen val efter val.Deras motion om än mer vinklad debatt i nyhetsprogram var ju ett pikantinslag i nyhetssändingarna som partistyrelsen ej gillade men de har ju redan en stor del av alla journalisterna på sin sida.
Det lilla landet Sverige har ju ej råd med deras Invandringspolitik än mindre med deras Energipolitik och definitivt ej med båda samtidigt.
Det stora klimat hotet kommer ju från befolkningstillväxten tex nu med 11 barnsfar i repotage från Afganistan flykting i Pakestan i inslag på TV 4 i kväll,alla utvecklingsländer med befolkning som får del av ekonomisk utveckling och har som största mål att köpa en fosildriven bil för att slippa gå och cykla på vägar som vi här skulle kalla kostigar.
Miljöpartiet har stor framgång i att få oss som ej har råd med en Elbil som har lång räckvid och är bekväm och krocksäker och definivt ej brandsäker,att vi får åka kollektivt med flera timmars extra arbetstid per dag eller cykla med livet som insats i storstad på vintern.De själva reser ju med tåg på arbetstid till sina ´jobb´och gör besök i ´Verkligheten ´där de sprider sina visioner i intervjuer i media tex eller träffar väljare som vill ha en snabb klimatomställning men som ej får reda på kostnaderna före val men när de ska tanka fordonet för att kunna åka till jobbet eller betala fakturan för att få el i huset och slippa hugga ved för att ej frysa ihjäl och låst in sig med värmepump som kräver mkt el.
Kraftbolagen kontrar med att den som laddar Elbilen får betala ett högre Elpris på hela förbrukningen för att de ska kunna levera ström i läge av Toppbelastning på hela elnätet då de tvingas köpa dyrare stöm i EU.
Trafikverket gör planer för vägnätet för drivmedelspriser på 50 kr litern enl. Eko inslag på radio.