• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Olika hög hålfot i Teva Tera-fi dam?

Jag har köpt mig ett par Teva Tera-fi dam. Dom kom som ny modell i år som jag förstått det, bara funnits för män innan, och när jag provade dom i butiken så kändes dom mycket bra. Men nu när jag gått i dom så har jag stört mig mer och mer. Det känns som om uppbyggnaden i hålfoten är mer uppbyggd i högersandalen än i vänstersandalen. Så mycket skillnad att jag får ont i höger hålfot och inte kan gå mer än korta stunder i dom. Jag har hög hålfot och har andra skor med ordentliga uppbyggnader i hålfoten men aldrig upplevt att det känns olika förut. Min första tanke var så klart att mina fötter är olika. Jag var till butiken och provgick ett par andra för att se om det bara var mitt exemplar, men de kändes lika dant. Om jag försöker mäta och jämföra uppbyggnaden tycker jag att jag får några millimeters skillnad, men det är svårt att säga då det är svårt att mäta exakt på samma plats.

Är det någon mer som har upplevt det här? Eller får jag se mig som lite ojämt tillverkad

Hej Susanne,

Kan så vara att dina fötter är olika (högst troligt och väldigt vanligt) Oftast är en fot lite större, som i längre och bredare, än den andra. Utifrån det resonemanget kanske det kan vara så att din hålfot helt enkelt hamnar lite annorlunda i sandalen på den foten där problemen uppstår. Att det blir så påtagligt just i teva kan i min mening ha med tevas justerbara remmar att göra. Jag upplever i mina teva (inte tera-fi) att foten sitter ordentligt fast på ett helt annat sätt än i andra skor, där foten mer kan glida lite på "fotbädden" och då tänker jag mig att trycket från uppbyggnaden i hålfoten blir lite "spritt". Tänker jag...
Sofia

Du har nog rätt

Du har nog rätt, det är nog i mina fötter felet sitter. Jag får nog acceptera att jag är lite ojämt tillverkad. Synd på bra sandaler att jag bara ska kunna använda en, vad ska jag med en fungerande sandal. Ja, ja.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg