Sitter i planerna för en veckas vandring runt Rogen med start i Grövelsjön, första gången för min del i området. Vi är i övrigt erfarna vandrare. Jag har läst mycket om den beryktade rogenmoränen och att det verkar klokat att till stor del hålla sig till dom markerade lederna för att inte helt gå bort sig bland i svår blockterräng. Efter mycket läsande och letande här på Utsidan har jag förstått att det här med tältplatser inte alltid häller är så lätt, även om mantrat "sök och du skall finna" verkar upprepas
Jag skulle vilja veta om någon har gått denna eller liknande omarkerade sträckning i Norska Femundsmarka (rött stäck) och om någon har känsla för möjligheten till rimliga tältplatser inom dom blå markerade områdena? Ett allternativ vi annars tittar på är att följa stigen inne i Grötådalen, men det skulle kännas kul att komma upp på kalfjället!
Tack för kloka kommentarer och tips från egen erfarenhet!
Jag skulle vilja veta om någon har gått denna eller liknande omarkerade sträckning i Norska Femundsmarka (rött stäck) och om någon har känsla för möjligheten till rimliga tältplatser inom dom blå markerade områdena? Ett allternativ vi annars tittar på är att följa stigen inne i Grötådalen, men det skulle kännas kul att komma upp på kalfjället!
Tack för kloka kommentarer och tips från egen erfarenhet!