Jag har köpt en lätt GTX-skaljacka från Peak performance som dock tycks vara komplett ogooglebar. Då jag behöver en ordentlig jacka som ska klara allt ifrån flerdagarsvandring i hällregn till vad vet jag (samtidigt som den gärna får vara lätt - och billig) så skulle jag behöva information om jackan och blir misstänksam när den överhuvudtaget inte tycks existera.
Modellen tycks kort och gott heta Peak performance W Spring Jacket. Inhandlad idag på Stadium, prissänkt från 2.499 till 999. Såg även herrmodeller i knallorange och knallgrön. Jackan är lätt och behaglig men känslan är ändå rätt rejäl tycker jag...
Säljaren var inte så insatt i friluftsutrustning, hävdade att alla GTX-jackor har hög regnpelare och hög vindtålighet, men kunde inte ge mig någon exakt siffra för modellen ifråga, mer än att "GTX går alltid från 28.000 regnpelare och uppåt". Stämmer det?
Är det någon som känner till jackan? Använt den? Är den något att ha?
Modellen tycks kort och gott heta Peak performance W Spring Jacket. Inhandlad idag på Stadium, prissänkt från 2.499 till 999. Såg även herrmodeller i knallorange och knallgrön. Jackan är lätt och behaglig men känslan är ändå rätt rejäl tycker jag...
Säljaren var inte så insatt i friluftsutrustning, hävdade att alla GTX-jackor har hög regnpelare och hög vindtålighet, men kunde inte ge mig någon exakt siffra för modellen ifråga, mer än att "GTX går alltid från 28.000 regnpelare och uppåt". Stämmer det?
Är det någon som känner till jackan? Använt den? Är den något att ha?