@ John:
Bra, här har du då en åsikt att lägga till samlingen. åsikter kan vara mer eller mindre genomtänkta och här på utsidans klättrings forum har det en klar tendens av att ofta vara mindre intelligenta och sakliga inlägg. Ofta färgade av testosteron blidkade coolhetsklättrare, tänk etfer själv hur ofta ser du tjejer på ett forum som detta?
Ja, jag erkänner, jag var ute efter kunskap, att få något mervärde av en diskussion. Tyvärr så slutade det som det verkar alltid göra på det här forumet, i allmänt och intetsägande blaj av en grupp forumklättrare som försöker hitta en identitet här istället för på klippan. Till dom som tog diskussionen seriöst: Er få tackar jag.
@ embl:
Att sen behöva se en sådan stor utstäckning av mindre intressanta inlägg som ditt sista är beklagligt men tyvärr i en tradition som funnits länge i klättervärlden och bidragit stark till den dåliga utvecklingen i den svenska klättervärlden som fortfarande råder idag.
Och gällande ev klagomål på mitt uppförande på forumet, hur kom Jens in i diskussionen? och hur var det med personangrepp?