Nej, jag förstår fortfarande inte. Ämnet för denna tråd är "översyn av program -- armar" och det du bidrar i just detta ämne är "Sedan finns det såklart en mängd övningar som är bra för såväl armar som kroppen för övrigt." som om trådens själva ämne vore en bisak. Kanske jag mest förvillas av ordet "börja" -- som om jag startade mina trådar i en icke godkänd ordning.Svar på TS fundering.
Hälsningar Thomas
Nu bidrog perdavid mycket informativt och konstruktivt; min slutsats av hans inlägg är att jag inte ska ägna så mycken uppmärksamhet åt en pajad (och ofta värkande) högerarm och axel och istället ställa om mina armhävningar så att bröstet engageras mer. Att jag inte sagt eller frågat något om rörlighet betyder ju inte att jag inte tränar sådant utan bara på att jag inte har något att säga eller fråga i just det ämnet. Alla mina helkroppspass inleds med rörlighet, t ex burpees, MAQ&ROM och Spiderman, mitt dedicerade ryggpass inleds med fem övningar som nästan enbart handlar om rörlighet. En del går tillbaka på de övningar som jag anvisades av en fysioterapeut när mina ryggproblem gav sig tillkänna första gången för 23 år sen. Vad som tillkommit i samarbetet med min sista PT är styrka, för att minska belastningen på mina skador i ländryggen.