Men Martin - vingummin håller dig inte varm... Dessutom är de så jäkla tunga!
Jag som tyckte "vingummin" kändes lite poetiskt.
Men för all del, ändra till "sockerbitar och varmvatten".
Men Martin - vingummin håller dig inte varm... Dessutom är de så jäkla tunga!
Vissa av de dyra regntäta rullförslutningsbara packsäckar man kan köpa i friluftsbutikerna är suveräna. En för sovsäck, en för kläder, en för mat. De håller i motsats till COOP- och ICA- kassar både slitagemässigt och håller mina grejer torra under vandringar. Jag tar dem inte endast när SMHI varnat för dåligt väder. Går ju inte att lita till 100 på ens för en helg, och tillförlitliga prognoser någon/några veckor i framtiden kan man ju glömma helt.Måste hålla med om att regnskydd till ryggan är överskattat. Även de dyra vattentäta packpåsar man kan köpa i friluftsbutikerna.
Vad hände med ICA och Coop påsarna???
Funkar utmärkt för oss......och man kan slänga dem direkt efter en vandring........
En påse till mat, en påse för kläder, en påse över sovsäcken (om nu SMHI har varnat för dåligt väder) osv.
Naturligtvis har vi med en extra påse till skräp (det man inte kan elda upp.....vilket inte är mycket....) och en extra att dra över tältet om det skulle behövas.
Väger inte mycket, är billigt och går att slänga när det blir skitigt
Överreklamerat
Alla "jag går minsann flera veckor och bara äter knäckebröd". Jag har aldrig regnskydd och sover i ett tarp när det stormar och ösregnar på kalfjället. Det roliga är att man aldrig nånsin ser er. Jag ifrågasätter om många nån gång över huvudtaget varit utanför blåbärsskogen hemma?
// surgubben
Överreklamerat
Alla "jag går minsann flera veckor och bara äter knäckebröd". Jag har aldrig regnskydd och sover i ett tarp när det stormar och ösregnar på kalfjället. Det roliga är att man aldrig nånsin ser er. Jag ifrågasätter om många nån gång över huvudtaget varit utanför blåbärsskogen hemma?
// surgubben
Jag ifrågasätter om många nån gång över huvudtaget varit utanför blåbärsskogen hemma?
Den absoluta idiotprodukten måste vara sporken, vem köper den? Urusel kvalitet och vad ska man med gaffel/kniv grejen till?