Överraskande djurfynd!

Hur menar du när du nämner att rönnen skulle vara det tåligaste trädet? Mig veterligen angrips den lätt av diverse svamp och röta. Däremot är rönnvirket fint att snickra med. Men so sagt, att rönnen skulle vara det tåligaste trädet håller jag inte med om.

Jag syftade på kyla och torka. Det var i det sammanhanget jag läste det. Om jag mindes i vilken bok det var så skulle jag kolla noggrannare.
 
Jag syftade på kyla och torka. Det var i det sammanhanget jag läste det. Om jag mindes i vilken bok det var så skulle jag kolla noggrannare.

Okej, låter intressant. Vad jag har hört är björken det träd som uthärdar den mest extrema kylan, ned till 200 minusgrader celsius! Men, men, hoppas du hittar på boken...
 
Okej, låter intressant. Vad jag har hört är björken det träd som uthärdar den mest extrema kylan, ned till 200 minusgrader celsius! Men, men, hoppas du hittar på boken...

Jag hade hört samma sak om björken :) Därför blev jag också lite överraskad.

Men det kan ju vara olika saker att ö h t överleva extrem kyla, och att kunna trivas i mer normal kyla.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg