Övernattningstur!

Jag är ganska sugen jag med men det kräver lite planering för att lösa bort andra saker, bor strax söder om Ängelholm.

Ska ni bara campa rakt av eller ska ni på upptäcksfärd med?

Hur långt är det till vindskyddet från biluppställningsplatsen?

Ni får gärna PMa tid och koordinater till mig om det går bra.

elda, grilla korv (eller vad man nu vill äta), knäcka en bärs, småljuga lite och sen övernatta. men nog kan du gå lite på upptäcksfärd om du vill. det finns t ex ett vedskjul några kilometer bort som är väl värt ett besök. parkering finns kanske två eller tre kilometer från vindskyddet.

Härligt!! Lägg till mig också !! Ska ju bli nästan 10 grader kallt så nu börjar det likna något!!! Kul att träffas igen ;)

// Mr Zip

Lägg till mig på "kanske" listan :)

Allt beroende på vad herr doktorn kommer fram till... och att inget annat kommer i mellan! ;)

Mvh troswe

Fredrico återkommer med mer information närmare helgen!!! 😀

Ska bli kul, nu ser det ut att bli runt -3 och fint väder på lördag!!

// Andreas

Så här den nya listan:

Azalea
Bora
Federico
mjensen
Sara
Rimn
UnderEnTarp
Mr Zip
Troy
Tobbe
Trowse
Dr manne

Om jag glömde någon, uppdatera listan! Jag ska PM er med koordinater.

Federico

Nästa tur!!

Tack för en trevlig övernattning i Vättlefjäll! Skoj med lite nya bekantskaper! Elden brann lika fint som vanligt medan snön la sig som ett vitt blött täcke över tält och mark!

Vi har funderat på datum för nästa tur och kommit fram till den 21 - 22 februari! Några funderar på att åka ut redan på fredagkvällen. Alla som vill är välkomna att följa med oss ut i skogen någonstans i Göteborgsområdet för att trivas och laga mat runt lägerelden och övernatta på valfritt sätt; vindskydd, tält, tarp, hammock... Exakt platsangivelse skickas direkt i PM till de som anmäler sig.
Välkomna!

Vandrare i Göteborgsregionen sökes

Hej vi jobbar med en studie av vandring i Sverige och vill gärna komma i kontakt med människor som vandrar med Göteborg som bas.

Eftersom ni verkar vara rätt typ av människor skulle jag gärna prata mer med er, och kanske ta en tur tillsammans framöver!

Skicka gärna ett mail till jakob.edholm@gmail.com om ni är intresserade av att prata mer om era vandringsvanor!

Mvh
Jakob Edholm

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg