Övernattningstur!

Haha det där va ju lindrigt - jag fuskar med stor touring mc sommartid med 160 liters pack kapacitet.

Var det knott/mygg och fästingar söderut?

Norrut mot Uddevalla så fanns det relativt stora knottmängder,lite mygg men mycket fästningar iaf lokalt i år.

Mygg fanns men de var inte besvärande, varken jag eller dottern hade några "bett" efter turen.
Mest irriterande var dom när vi skulle sova annars inte alls några bekymmer.

Ha de gott.

Mygg

Var ute med sambon mellan 12-13 juli. Vi gick torrekullaleden ut med skjutfältet. kom iväg ganska sent efter jobbet på fredagen och hamnade vid Tuttjärn. Skönt med värme men en hiskelig massa mygg(attackmygg). Vi som under tarp och hade myggnät runt oss som tur var. Håller med Troy om att man är en självplågare som ger sig ut i Juli.

Men inte lär man sig av alla myggbett, utan är sugen på en tur igen. Det får bli som det ser ut i planeringen kanske inte förren i sista helgen i augusti. vi kan ju tänka på saken kanske?

Ha det fint!

Tappert att ge sig ut trots alla mygg! Vi kom hem från Jämtland idag, vi klara oss bra från mygg, men det var blåsigt med regn så det var väl inte så konstigt.

En tur i slutet av augusti låter lockande.

/Tobbe

Ganska lokalt med mygg och så, har legat en del ute i terrängen i juni och juli.

Var väldigt lite lokalt, värre med knott och fästingar!

Så det är inget värstingår, är i Alaska just nu - haha bokstavligt

Sent via IBM 360 and hålkortläsare and Irdium network

Är det någon som har en sådan där liten portabel projektor som finns?
Hade vart kul nu när det blir lite mörkare ute, att då titta på lite bilder ifrån den gågna sommaren :)
Lite chips o dricka där vid lägerelden och kolla på bilder :)

Är det någon som har en sådan där liten portabel projektor som finns?
Hade vart kul nu när det blir lite mörkare ute, att då titta på lite bilder ifrån den gågna sommaren :)
Lite chips o dricka där vid lägerelden och kolla på bilder :)

kul ide´!! ta med ett vitt lakan och projektera på !! , kan även bli en perfekt fladdermus fångare!!! Ska vi spika datum snart då vi går in i augusti ... slutet sa vi väl .. eller början sep .... 31/8 - 1/9 eller 7/9 -8/9 börja kolla kalendern... //A

Nu är det dags att sätta igång lite planering här. I likhet med många andra antar jag att kalendrarna fylls upp snabbare än kvickt, och därför är det lite bra att ha framförhållning när det gäller övernattningsturens datum. Några förslag ploppade upp här ovan och för min egen del passar 7-8 september.

Så... Finns det flera som som tycker att detta datum passar fint?

Har ännu inte så mycket planerat, men 7-8/9 funkar inte för mig. Är på resande fot med mina arvingar då.
Men låt det inte hindra er andra.
//T

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg