Hej alla Maxi 68 seglare. Jag har ett antal år planerat att segla östersjömaran i en större båt men nu är båtar från 21 fot välkommna så nästa år (2002) blir det start i 68:an. Jag tycker att de borde finnas flera intresserade Maxi 68 ägare. Visst skulle det vara kul att göra en ca 600 nm lång havsskappsegling? Sprid ut detta bland vänner och bekanta med 68r så kanske det kan bli 5 båtar och en egen klass.
För er som inte känner till så är seglingen en ca 600 nm lång nonstop segling med två mans besättning. Starten går i Oxelösund. Kraven på båten är inga speciella (vad jag vet) förutom VHF och livflotte (kan hyras via arrangören) och man skall med sin besättningsman ha seglat minst 100 nm nonstop för att vara kvalificerad.
Mvh Stefan
För er som inte känner till så är seglingen en ca 600 nm lång nonstop segling med två mans besättning. Starten går i Oxelösund. Kraven på båten är inga speciella (vad jag vet) förutom VHF och livflotte (kan hyras via arrangören) och man skall med sin besättningsman ha seglat minst 100 nm nonstop för att vara kvalificerad.
Mvh Stefan