Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej,
Jag tänkte ta barnen och vandra nga dagar kring Österlen/del av Skåneleden med tält. Kanske starta Simrishamn. Har du nga fina tips att dela med dig av eller förslag på sträckning? Säg gå 3-4 dagar, tälta. Har du vandrat där och kanske vet en bra tätplats?
140 mil vandringsled i Skåne väntar på dig! Följ med ut i den magiska skånska naturen och hitta ditt nästa stora (eller lilla) äventyr. Välj bland över 100 etapper och ge dig ut och vandra - över dage…
Jag har gått Kivik-Simrishamn, en fin tur! Såg folk tälta precis vid vattnet nedanför STF Baskemölla, vilket verkade vara en fin plats, även om jag själv valde STF:s bekvämligheter den gången.
Hej Pallaskatten! Jag gick precis tvärtom, vi sov i vindskydd vid Tjörnedala första natten (vid Baskemölla typ) och andra natten sov vi i tält vid norra ingången till Stenhuvuds nationalpark. Fint och lagom tur för barnen.
Längs Verkaån är det aldrig långt till vatten - vilket kan vara ett problem i Skåne. Däremot får ni inte tälta var som helst inom de naturreservat som finns. Det löser ni enkelt genom att gå ut lite från reservaten eller slå läger vid de platser inom reservaten man får tälta på.