Önskelista

Tidtagning

Nu har jag fått en önskan till, från min kompis Micke. Han vill ha en stopptidstimer, som startar från noll varje gång man stannar. Dvs varje gång hastigheten blir noll, börjar denna timer gå, från noll. När hastighen överstiger något lagom värde (det ska inte vara för lite, för då kan bara en störning i positionsangivelsen lura GPSn) stannar timern, och startar sedan från noll nästa gång igen.

Anders

Alla nöjda?

Nu har det inte hänt något här på ett tag. Om det inte kommer något ytterligare de närmaste dagarna, tar jag på mig att författa något vackert till Garmin, med en sammanställning av våra önskningar till tomten.

Anders

Ev en önskan till

Detta rör väl inte Vistan specifikt, men det berör kanske många Vistaägare ändå. Speciellt kanske många kajakåkare.
Mapsource kommer med en serie "Blue Chart" sjökort. Dessa finns på en CD och sedan köper man någon kod för att låsa upp den region man vill ha. Eftersom Mapsource riktar sig till mindre, ofta handhållna GPS:er kan man tänka sig att dessa används i små båtar i begränsade områden. Enl webben så täcker en region typ hela skagerack (Sv västkusten, norra danmark södra norge) Detta för 300$ (i Sverige 5000:-?). Jag skulle gärna se en möjlighet att köpa mondre områden till lägre pris. Västkusten för en 1000-lapp kanske, eller kanske ännu mindre bitar för några hundralappar styck.

Har lagt upp en liten önskelisträknare på http://www.lods.net/gps/poll/vistaonskelista.php
Jag låter den ligga där ett tag tills vi har fått iväg önskelistan. Hoppas tomten har internett.

/Lars-Olof
[Ändrat av lod 2001-12-03 kl 09:56]

Slut för tillfället...

Kommer inte på mer för tillfället..
Schyrrans att du sammanställer listan !
Vi kanske får anledning att komplettera listan...

Avslutning

Härmed kungöres högtidligt att det är ingen mening att ni skriver fler idéer i den här listan, för nu tar jag det som finns här och skickar till nissarna på Garmin. Sedan är det bara att vänta och se vad tomtefar gör av önskelistan.

Anders

Tomten har mail!

Så, nu är önskelistan skickad till Garmin. Tomtens representant där, Tony Broad, har bekräftat mottagandet. Dessutom påstod han att han var i stort sett överens med oss och våra önskningar.
Det är klart ingen garanti, men det hjälper kanske lite.

Anders

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg