Önskas, bra överdragsbyxor för vårisen

Är det någon som har några bra tips på lätt fodrade överdragsbyxor? De bör helst vara förstärkta på knä och rumpa.

Jag kommer mestadels att använda dom vid lättare utomhusaktiviteter under vårvintern, så de bör tåla att stå på knä i snö utan att det blir blött igenom.

Kvalité, pris etc?

Hej,

Din fråga är lite som "jag vill ha en bra bil att åka till jobbet med". Utan att specificera om det är Skoda eller BMW... men jag gör ett försök.

Om vi bortser från enklare märken som Everest och Colombia...

Millet har ett nytt ställ med ett stretch-yttertyg som är vattentätt och andas. Finns både med hängselen och utan. Pris hamnar väl runt 3500... Bra förstärkningar och rörlighet.

Själv skulle jag nog rekommendera ett par Klättermusen Mithril som är ganska tighta och inte något skalplagg. Passar mykcet bra till skridskor. Vid väldigt mycket vin kan dessa kompletteras med ett par supertunna vindbyxor, Tierra har ett par som är utmärkta och mer hållbara än de ser ut. Mithrilbyxan är förstärkt med kevlar på rumpa och knän.

Lycka till
/föhl

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg