ömt knä

Precis så. Har varit ute på cykeltur o det fungerade bra. Bra tips baklänges.....ögon i nacken var det, hehe. Känns rätt ok men lite snöpligt när man gått flera långa promenader i veckan sen i höstas m ryggsäck o trappat upp vikten successivt för att i år verkligen vara förberedd. Förra året tog jag mig runt men det var jobbigt o benhinnor o höfter värkte på nätterna.

Vet inte hur gammal du är men allt det där kommer när man är 50+. Knä, fötter och höfter allt känns. Jag vandrar numera alltid med en knästrumpa inköpt på någon sjukvårdsshop. De är inte billiga (ha en sådan från märket Bauer) men värd sina pengar. Hälarna tejpar jag och det funkar sådär. Mina framfötter är kollapsade så jag går med ordopetiska inlägg men ändå så får man ont efter 10km.
Det är en tröst att veta att det inte bli bättre att stanna hemma för det, så jag härdar ut och kan njuta ändå.

Jag tar det lugnare istället, då jag går för det mesta ensam behöver jag inte anpassa mig till någon och stressa. Det värsta är att vandra med någon som är snabbare och måste vänta in dig. När du väl är framme så går den andre vidare. Tror inte det är bara jag som har upplevt det.
Mvh Veni

har precis uppnått 60....så man är ju ingen dununge precis....Så tack Veronika, det inger hopp o vi går också långsamt med stopp varje timme med strumpbyte o något litet i magen. Fötterna klarade vi med glans förra året, det var mest benhinnor o höfter som värkte.....

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Matilda3 Råd: Vandring med svagt knä. Tips på bra resa Fjällvandring 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg