öl

avslutad210712

Gäst
Har hittat ett 30 tal tomma ölburkar på ett och samma ställe i fjällen, tror nog inte att någon släpat med sig det på vandring utan snarare är att den snöskoterburna delen av friluftslivet som man ska skylla på. Undrar hur många hundra år de kommer att ligga kvar och störa miljön?
Kan man inte ens klara sig från öl under den korta tiden man är ute???

Problemet är väl inte ölen under fjällvandringen utan de tomma burkarna som lämnas kvar :)

Tyvärr är jag en jäkla gnällspik och för mig spelar det ingen roll om folk lämnar efter sig ölburkar, realmealpåsar, konservburkar eller gud vet vad. Skräp är skräp oavsett om det varit alkohol i dem eller ej. Och skräp är skräp oavsett om det fraktats dit med skoter eller till fots.
 
Har hittat ett 30 tal tomma ölburkar på ett och samma ställe i fjällen, tror nog inte att någon släpat med sig det på vandring utan snarare är att den snöskoterburna delen av friluftslivet som man ska skylla på. Undrar hur många hundra år de kommer att ligga kvar och störa miljön?
Kan man inte ens klara sig från öl under den korta tiden man är ute???

Då stampar man till burkarna så att de blir platta och fina. sen lägger man dem i sin packning och tar dem till närmaste stuga man passerar och slänger dem.
Så ligger de inte kvar i hundra år.
 
grupp snöskoteråkare som gärna åker i skoterförbudsområden t ex under renkalvningstiden bor i STFs stugor utan att betala och dessutom buskör i fjällbranterna när de tillfälligt hängt av slädarna med all biran. Detta är sånt jag själv upplevt.

Gäller säkert inte alla snöskoterförare men de ovan ger hela företeelsen snöskoteråkare ett dåligt renomé.

Thure

Vet att de har problem med norrman och skotrar i den svenska fjällvärden. Kanske är de de du tänker på.
Eller kanske på den grupp som invaderar Stockholms yttre skärgård som skräpar ner och skiter överallt för att senare slå läger i ett fågelskyddsområde...?...eller?

Skithögar finns det över allt men var lite mer tydlig när du ger en känga så att de som ska ta åt sig har en chans att känna sig dum, och de som inte är målet inte behöver bry sig.
 
Öl i pulverform borde väl gå. Och smaka skit. Någon yrsel blir det inte heller, för alkohol är en vätska. Så om yrslan är vad man är ute efter (full på fjället kan nog vara roligt, bakis vettefan), så är det starkast möjliga sprit i flaska om man vill spara vikt.

Vill man ha hyggligt öl blir det nog till att bära med sig malt, humle och jäst. Vatten lär man ju hitta. Tar några dagar, dock. Stor kastrull behöver man också.
 
Öl i pulverform borde väl gå. Och smaka skit. Någon yrsel blir det inte heller, för alkohol är en vätska. Så om yrslan är vad man är ute efter (full på fjället kan nog vara roligt, bakis vettefan), så är det starkast möjliga sprit i flaska om man vill spara vikt.

Vill man ha hyggligt öl blir det nog till att bära med sig malt, humle och jäst. Vatten lär man ju hitta. Tar några dagar, dock. Stor kastrull behöver man också.

har du riktig kraftig sprit så får den multifuktioner... både berusande och matlagning(värme):)
 
på vandringen jag och två andra var ute på för nån vecka sen, så hittade vi faktiskt en oöppnad öl... den var t.o.m riktigt god... kanske en av de bästa jag druckit.. kan ju dock bero på att vi var ute mitt i ingenstans....
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg