öl

tja alla glada frilufsare!!!har en undran varit ute och cyklat blå leden ,när vi satt och fika så kom frågan "va gott det vore med en öl" så vet ni om det finns torröl det finns ju torrmjölk ???????
 
Torr-öl

På 70-talet träffade jag några polska klättrare på Trollväggen som hade med sig öl-pulver (frystorkat?) som man blandade ut med vatten. Ingen höjdarsmak dock. Hoppas det blivit bättre med åren :). Vet ej var man får tag pulvret...

/p-a
 
Frågan är vad man är ute efter? En öl eller en god öl!
Öl går ju säkert att hitta i frystorkad variant, även om jag inte vet var.
Men jag är ganska övertygad om att det inte går att finna alkoholhaltig öl i frystorkad form.
//Peter
 
frystorkad öl

Vet inte helt om jag ens skulle köpa frystorkad öl men jag har sett att det finns frystorkat vitt och rött vin :)

Men problemet med öl är ju att det ska vara kolsyra... lite svårt att få till att frystorka kolsyran :)

Nej ska jag ha öl med mig så bär jag hellre tungt då....

/Krister
 
Lösningen på detta i-landsproblem.

Dessa i-landsproblem kan ju knäcka vem som helst.

Själv har jag löst problemet med att kärringen får bära en back Bitburger åt mig när vi är ute.

Stiffmeistern, ordföranden i Gubbgruppen.
 
Har hittat ett 30 tal tomma ölburkar på ett och samma ställe i fjällen, tror nog inte att någon släpat med sig det på vandring utan snarare är att den snöskoterburna delen av friluftslivet som man ska skylla på. Undrar hur många hundra år de kommer att ligga kvar och störa miljön?
Kan man inte ens klara sig från öl under den korta tiden man är ute???
 
Har hittat ett 30 tal tomma ölburkar på ett och samma ställe i fjällen, tror nog inte att någon släpat med sig det på vandring utan snarare är att den snöskoterburna delen av friluftslivet som man ska skylla på. Undrar hur många hundra år de kommer att ligga kvar och störa miljön?
Kan man inte ens klara sig från öl under den korta tiden man är ute???

Du kom ju på lösningen!!!!! Man åker upp med skoter på vintern och placerar ett antal väl valda öl längs den planerade sommarrutten! Sen har man biran på plats under nästa tur :)
 
Det finns en

grupp snöskoteråkare som gärna åker i skoterförbudsområden t ex under renkalvningstiden bor i STFs stugor utan att betala och dessutom buskör i fjällbranterna när de tillfälligt hängt av slädarna med all biran. Detta är sånt jag själv upplevt.

Gäller säkert inte alla snöskoterförare men de ovan ger hela företeelsen snöskoteråkare ett dåligt renomé.

Thure
 
För något år sedan drack jag en burköl som faktiskt var god. Det var någon klippklättrare som tröttnat på att alla goda öl finns i tunga glasflaskor. Jag har tyvärr uselt namnminne så jag kan inte uppbringa något namn. :( Det var på Oliver Twist i Stockholm så det borde ju gå att ta reda på om man verkligen vill.

Eftersom vi är i ett MTB-forum nu är det väl inga problem att ta med i ryggan? Jag har nästan alltid med mig en halvliter Coca-Cola och en butterkaka eller kladdkaka på längre turer. Alltid uppskattat när man tar fram kakan och bjuder de andra. :D

file=95451



Cyklar man DH utför Åreskutan kan man stanna på Hummeln och ta en Staropramen innan man tar DH-banan vidare ned...
 
Har hittat ett 30 tal tomma ölburkar på ett och samma ställe i fjällen, tror nog inte att någon släpat med sig det på vandring utan snarare är att den snöskoterburna delen av friluftslivet som man ska skylla på. Undrar hur många hundra år de kommer att ligga kvar och störa miljön?
Kan man inte ens klara sig från öl under den korta tiden man är ute???

Jag har vid två tillfällen burit ett flak 50cl burkar i ryggsäcken på fjälltur... det går segt i uppförsbackarna (och att ta sej ur tältet morgonen efter... ;) )

/M
 
Torröl

@the tnt: Det var nog en 35,5 cl-burk med Dale's Pale Ale från Coloradobryggeriet Oskar Blues. Vill du ha med den på fjället får du lov att privatimportera en låda med 24 burkar.
Annars lär det snart komma petflaskor med bira på bolaget; under tiden kan man kanske hälla över sitt favvo-flasköl i begagnad petflaska.
Torröl är nog bara att glömma.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg