Läser man den s.k. metadatan på domänerna hittar man följande
Den övre är en beskrivning av siten, av allt dömma skriven på ett sätt som ger ett "alibi" för att nämna så många högrankade ord som möjligt. Dessutom placerar den ju den för mig okände Mikael bland minst sagt högprofilerade namn, ganska fräckt kan man tycka.
Stycket "keywords" är precis vad det låter som, det är de sökord man hoppas att sökmotorerna ska indexera på (flera förekommer som sagt i stycket ovan för mer "effekt"). Om det nu inte räckte att sno domännamnen från Göran så har man även lagt in att sökningar på hans namn ska leda till de andra domänerna denne Mikael nu driver.
Jag ser inte på något sätt att personen har något intresse av att på något sätt göra Görans gamla domäner rätta, däremot har personen bakom det hela grundläggande kunskaper i hur man får besökare till sin hemsida.
description" content="On this site you will find usefull facts about the adventurer Goran Kropp, Renata Chlumska, Ola Skinnarmo and Mikael Brodin, but also about more famous mountains, like; Mount Everest, K2 and Mont Blanc. You can also read more about the expeditions planned by Mikael Brodin. Will you now more detailed about; how you plan your adventure best, or how you best do an packlist, distancelist etc, Well, then check out w ww.mic kave ntyr.c om. You will be happy you didn't miss this site!">
meta name="keywords" content="adventure,?ventyr, mount everest, mont blanc, himalya, alps,alperna, k2, goran kropp, g�ran kropp, renata chlumska, ola skinnarmo, climber, kl�ttrare, mountain climbing, bergskl�ttring, climbers, worlds highest mountain, v�rldens h�gsta berg, highest mountain in europe, h�gsta bergen i europa, distancelist, distanslista, packlist, packlista, planning adventure, laholm, halland, sweden, sverige, halmstad, cykleadventure, adventure with cykle, northpole, the north pole, southpole, the south pole, safety, events, lecture, mikael brodin, sponsors"
Den övre är en beskrivning av siten, av allt dömma skriven på ett sätt som ger ett "alibi" för att nämna så många högrankade ord som möjligt. Dessutom placerar den ju den för mig okände Mikael bland minst sagt högprofilerade namn, ganska fräckt kan man tycka.
Stycket "keywords" är precis vad det låter som, det är de sökord man hoppas att sökmotorerna ska indexera på (flera förekommer som sagt i stycket ovan för mer "effekt"). Om det nu inte räckte att sno domännamnen från Göran så har man även lagt in att sökningar på hans namn ska leda till de andra domänerna denne Mikael nu driver.
Jag ser inte på något sätt att personen har något intresse av att på något sätt göra Görans gamla domäner rätta, däremot har personen bakom det hela grundläggande kunskaper i hur man får besökare till sin hemsida.