Har i alle år sverget til mitt trofaste Trangia Stormkjøkken. Den har gjort jobben sin og vel så det, men jeg ser at jeg på lengre turer (3-8uker), må ha med unødig mye rødsprit og at der lite drøyt i bruk. Stormkjøkkenet er lite effektivt og sluker rødsprit!Den totale vekta med brensel, samt lite effektiv koking gjør derfor at jeg nå ønsker å invistere i noe annet!
Når jeg nå skal gå til innkjøp av nytt "turkjøkken" er det viktigste for meg:
*Vekt og volum (toltalt, med brensel)
*koke Effektiviteten
*synes jo også det er en fordel og kunne pakke dette samlet og uten at det tar opp for mye volum
Ser for meg noe fra primus eller optimus. Hvilke modeller bør jeg satse på?Bør jeg satse på gass eller flytende brensel? Jeg kan lite om dette og synes det er et forvirrende hav av ulike brensler modeller osv.
Håper noen av dere som kan og har erfaringer med dette kan hjelpe meg å velge???
Når jeg nå skal gå til innkjøp av nytt "turkjøkken" er det viktigste for meg:
*Vekt og volum (toltalt, med brensel)
*koke Effektiviteten
*synes jo også det er en fordel og kunne pakke dette samlet og uten at det tar opp for mye volum
Ser for meg noe fra primus eller optimus. Hvilke modeller bør jeg satse på?Bør jeg satse på gass eller flytende brensel? Jeg kan lite om dette og synes det er et forvirrende hav av ulike brensler modeller osv.
Håper noen av dere som kan og har erfaringer med dette kan hjelpe meg å velge???